Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 30 november 2009 18:31

Bara så ni föressten så stängde dom av abbonemanget på min mobil i går, så dom närmaste veckorna är jag bara anträffbar på hemtelefonen och ni som känner mig har det.

hatar när mobilen stängs av, man känner sig helt handikappad.

Av Maria - 30 november 2009 13:21

Var nere hos P och skulle städa,och det var fortfarande byggare och målare där som grejade för fullt. Och en av målarna var så SÖT!!! vi pratade lite grann. och det trodde jag aldrig i hela mitt liv jag skulle säga. men jag tror jag blev småkär i honom på 10 minuter. sånt händer aldrig mig, jag tar eveigheter på mig att fatta tycke för någon, och oftast gör jag inte det alls.

jag var så sugen på att göra som dom gör i amerikanska filmer helt enkelt fråga om han ville typ ta en fika nån dag, och sen byta nummer dirket. snabbt och lätt.

Men vi svenskar gör inte så.

får väl helt enkelt fråga P vad hans målare heter och sen försöka leta upp honom på facebook, känns mindre psycho än att leta upp hans nummer och ringa typ.

Han verkade ju med intresserad det var ju det som va så kul!!...:D


ha ha, ja det var trevligt i alla fall. ja behöver såna grejer ibland. nya saker som aldrig händer mig annars.


i natt har jag sovit SJUKT SJUKT dåligt så funderar på att ta en liten eftermiddagslur nu så jag orkar med kvällen med.

så får det bli.

Av Maria - 29 november 2009 11:42

Först nu börjar baksmällan släppa. Fredagen blev hård, med åt helvete för mycket sprit. och jag är en sådan som BÖR hålla mig till öl och cider. Vi var i alla fall ute på Olearys i karlskrona, jag mattias och ola. Det var skitskoj, tills jag vaknade dagen efter.

Så hela min lördag gick åt till att ligga som ett kolli på sängen och spy och ha dunkande huvudvärk och åt inte ett smack på precis hela dagen. Så i morse när jag vaknade var jag så hungrig att jag skakade av lågt blodocker. så i dag var frukosten GOOOD!!


I dag blir det adventsfika hos sandra och både i morron och tisdag vankas svartjobb. betalning: 2 limpor cigg. vilket sitter MYCKET fint nu i dessa fattiga tider.

jag längta tills jag får pengar, så jag kan betala räkningarna såklart men också kunna börja handla julklappar får jag inga pengar innnan  jul så skiter jag i julen. en jul utan att kunna GE nånting är bara helt värdelöst.

Jag är verkligen ingen snål människa när jag väl har pengar.

vilket jag aldrig har.

så folk får ju aldrg riktigt uppleva den sidan av mig.

vilket är mkt mkt synd.

Av Maria - 27 november 2009 14:29

I dag var en bra dag att få post på. var bara brev till mig!

Bland annat mitt schema till komvux, mitt FÖRBANNADE intyg till alfakassan och att dom beviljat min avbetalningsplan på inkasso-företaget. så jag slipper komma till kronofogden i alla fall.

Dock såg jag att jag fattas 100 poäng på komvux för att komma upp i heltid, det vill säga få rätt till studebidrag. så jag får väl lägga till nån tradig kurs till. typ engelska c, eller religionskunskap. så SKÖNT att jag i alla fall redan har dom grundläggande ämnena som matte och svenska osv.

längtar till skolan nu!...:D


I eftermiddag åker jag till karlskrona för att vara med Mattias. men eftersom jag inte har några pengar till tåg, så kör han TILL sölvesborg för att hämta mig sen TILLBAKS till karlskrona igen.

DET mina vänner, är en riktig gentleman!


ha en bra helg folks!

Av Maria - 26 november 2009 14:08

jag råder er alla därute att när ni får betyg från en skola så lägg i det i en jättefärgglad låda som helst ger ljud i från sig så ni har koll på vart den är.

Eftersom jag flyttat femhundraelva gånger dom senaste åtta åren så har alla mina betyg kupit undan nånstans och gömt sig i all flyttkaos. hittar inte ETT enda betyg.

och vilket HELVETE det har varit att få tag på alla igen.

Speciellt mina gamla gymnasiebetyg från naturbruksgymnasiet. har blivit runtslussad till cirka hundra personer och ingen visste vart dom fanns. TILL SLUT hittades dom i nåt gammalt kommuarkiv i ronneby.

Så denna veckan har jag ÄNTLIGEN lyckats få tag på alla mina betyg från dom 500 skolor jag gått på.

När jag får hem dom ska jag kopiera upp dom i hundra kopior och lägga dom överallt bland mina tillhörigheter. då kan jag inte slarva bort dom igen.

Alternativt lägga dom i ryggsäck och ha den på mig. ALLTID.

Av Maria - 26 november 2009 07:09

Ja det blev ju mkt sömn i natt.

sängen:04.20

upp: 07.05


Lääängtar tills jag har råd att hämta ut mitt nya recept på sömntabletter.

Av Maria - 25 november 2009 12:06

Jag var på snygg dejt häromdagen. och såklart gjorde jag mitt bästa för att göra gott intryck. Jag pratade hej vilt om mitt OERHÖRT aktiva liv,mina stora framtidsplaner, berättade om "alla" mina resor och mina roliga hobbys som typ fallskärmshoppning och skidåkning i utförsbacke och betedde mig totalt världsvant och försökte imponera med mina kunkaper och verkligen bredde på vilken oerhört glad prick jag är som älskar livet! (jättestort stelt leende)

Min dejt lägger sin hand över min och ser så där medlidsam ut och säger: "men det där är ju inte riktitgt sant maria, jag läste din blogg" (ännu mer medlidsam blick)


(total tystnad från min sida)


jag ska fan sluta blogga.

Av Maria - 24 november 2009 19:13

 

Nuvet jag i alla fall vad jag ska göra dom närmaste 4 åren. kommer vara färdigutbildad sjuksköterska när jag är 32,om allt går som jag vill.

men det är väl klart att det inte gör det.

jag kommer säkert komma andra plats på reserv eller nåt sånt där onödigt.

Inget annat i mitt liv flyter ju på så varför i hela friden skulle detta göra det.


Har hängt med sandra nästan hela dagen. vi kom fram till att vi har ganska rutinmässiga liv just nu. Hon kan ju skylla på att hon har barn, vet inte riktigt vad jag ska skylla på?

Att jag blivit tant i förtid, för att jag helt enkelt inte orkar leva fullt ut just nu. Jag är verkligen annorlunda än vad jag var bara för 1-2 år sedan. så allvarlig. så lillgammal. så djup. så tråkig.

depressioner gör mkt med en. förändrar hela ens psyke.

man kan liksom inte vara den där glättiga, barnsliga, flirtiga festbruttan.

livet i min värld är plötsligt så mkt allvarligare än så.

det handlar om liv och död.

deep shit.


Mitt nästa steg blir i alla fall att ta tag i mitt sociala liv. Jag har inte alls varit snäll mot vänskapskrets dom senaste månaderna. inte hört av mig alls, inte svarat i telefon, ställt in träffar, bara velat vara själv. och sagt upp kontaktskapen med många på mitt vanliga dramaqueen-vis.

har några ursäkter att framföra känner jag. ingen förstår sig på mig när jag är i mina värsta perioder, och jag vill helt enkelt skona dom.

och detta gör jag genom att slänga ut dom ur mitt liv. i tron att dom mår mkt bättre utan mig, och mitt ostabila psyke. och för att ingen skulle försöka hindra mig när jag ville dö.

ingen saknar en ensam människa.

ungefär så har jag resonerat.


nu: kaffe och arkiv x som jag lånat av fredrik.

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards