Alla inlägg under mars 2008

Av Maria - 31 mars 2008 15:30

Josse kom precis hem och gav mig en kram och hade en köpt en STOR chokladkaka. "du har ju inte varit så pigg på senaste, lite choklad blir man alltid glad av!"

och där kom den blödiga maria fram igen, så fort folk bryr sig.


jag har världens bästa syskon, och så är det med det. 

Av Maria - 31 mars 2008 14:57

Dagens positiva: christel ringde och gav mig några veckors jobb till, det är sol, jag har ätit en hel tallrik cornflakes och två mackor, jag har lagat min ipod, alldles själv!, jag somnade utan sömntabletter i natt.


Dagens negativa: jag har 39 graders feber och sprängande migrän-huvudvärk, så kan inte jobba varken i dag eller i morron, ciggen är slut, alvedonen är slut, jag fick väldigt väldigt lite pengar över denna månaden, skulle till malmö på onsdag, men nu satte jobb käppar i hjulet för det, kan inte titta på dvd, för martin har snott dvdspelaren, vill ha en promenad och friskluft men min kropp orkar knappt gå mellan sängen och soffan, jag passade inte några av kläderna jag beställt, kan inte gulla med axel för jag är sjuk, jag är sällskapsjuk som fan men kan inte umgås med nån för ingen vill bli smittad.


varför överväger alltid det negativa det positiva? det är ju för tradigt. 

Av Maria - 30 mars 2008 16:44

jag lever. och mår okej faktiskt. för att jag är en envis jävel.


i dag sa en vårdtagare till mig på jobbet att jag var den bästa personalen hon nånsin haft, jag började nästan böla. jag är ju för fan som en gravid kvinna.

bölar för allt och inget.

sorgliga saker, när nån säger nåt bra. jag är skör som en sytråd, ungefär.


EN jobbedag kvar, sen är jag ARBETSLÖS. och det var himla osäkert med förlängning, för det är för lite att göra där just nu. jag försöker ignorera det, för om jag tänker på arbetslöshet vill jag bara gå och hänga mig.

och så har jag fått en jävla fittförkylning IGEN. kan inte gud have mercy on the weak ones liksom??

jag fattar inte vart min aptit försvann. för 2 veckor sen åt jag som häst. nu får jag tvinga mig att äta i alla fall nånting under dagen. varken sug efter godis, mat eller ens tuggummi. hade lätt kunna skita i att äta helt.

det är konstigt, att inte känna hunger.

jag vill inte bli hon den där igen. hon jag var innan. som deppade, inte åt, försökte ta livet av sig och var allmänt sorglig. jag saknar inte henne alls.

och jag hoppas hon aldrig kommer tillbaka.

snälla, snälla snälla... 


Av Maria - 27 mars 2008 20:41

jag har mått så dåligt i dag. så dåligt, så dåligt. Känns som jag går runt i ett vakum, och rör mig i slowmotion. och märker knappt omvärlden.

så trött i kroppen, så fruktansvärt trött i huvudet.

det går neråt, med rasande fart. och jag är maktlös, uppgiven, sönder.


fick hålla sandras bebis i dag, började nästan böla. han är underbart söt.

jag vill med ha en sån.

jag tror min biologiska klocka börjar ticka. lite smått.

så jag ola, fredrik och martin tog en sup för att fira.


Av Maria - 26 mars 2008 19:26

jag är faktiskt på helt ok humör i dag. kanske för att jag druckit öl, kanske för att jag fick nyaste greys anatomys-boxen i dag, kanske för att två personer spontan-flirtat med mig i dag, för att jag fick bra lön, för att det var sol, för att jag fick åka gratis på bussen, kanske för att jag har fått en systerson.

All the small things.

jag överlever inte om jag inte uppskattar det lilla.


och jag ska krampaktigt hålla fast i det här humöret.

hur mycket energi det än ska gå åt. 

Av Maria - 25 mars 2008 16:38

japp, blev moster i morse till sandras lilla axel som föddes i morse klockan nio...=)

Hon sa att det var det VÄRSTA hon varit med om. Att det gjorde så ont så man kan inte kan fatta det och kändes som man blivit överkörd av en lastbil efteråt. Blev inte så hima sugen på att föda barn.


han är i alla fall totally ADORABLE. Och är sjukt lik sandra när hon var liten, och fått olas grop i hakan.

Bjuder på en bild av sötnosen :

Av Maria - 24 mars 2008 19:19

jag färgade håret i dag. knallrött skulle det bli. njee, njaa....resultatet ser ni nedan.

nej, jag mår inte så himla bra. haft ett maaajor breakdown ett par dagar. är mest utmattad och avtrubbad nu.

lagt av med sovandet, lagt av med ätandet. tills vidare.


jag har inte mer att komma med just nu. helt tom.

Av Maria - 22 mars 2008 20:46

Full av alkohol, full av lugnande tabletter. en jättebra kombination.

denna dagen blev inte som jag tänkt mig.

jag hatar världen, jag hatar alla människor, jag hatar mig själv.


skit


jävlar


var är en säng.....jag måste lägga mig ner


gonatt skitvärld 

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards