Alla inlägg under februari 2011

Av Maria - 22 februari 2011 23:44

Jag ska fånga en ängel.

Ängeln ska sitta på mina axlar, osynlig för andra. men viska till mig. den ska slå sina vingar om mig när jag mår dåligt och trolla bort mina tårar.

få mig att sväva, hålla mig ovanför jorden.

den ska skydda mig mot allt ont och vaka vid min säng när jag sover och hålla dom mörka drömmarna borta.

Den ska sprida ljus när det är mörkt och smeka min kind och blåsa bort all oro ur mitt huvud. den skulle alltid följa mig. alltid finnas där. staka fram en väg för mig för mig genom all taggtråd och snårväxt. och jag skulle alltid känna mig trygg.

Den skulle fläkta med sina vingar mot min axel när jag tror jag är alldeles ensam i denna värld och den skulle kasta bort allt det sjuka som ängladamm, som virvlar i väg. och aldrig kommer igen.

Den skulle viska fina saker i mitt öra hela tiden.bevisa för mig att jag är en värdig människa.

den skulle leda mig fram tills den dag jag kan stå på egna ben igen.

och då skulle jag släppa den fri, och vinka den farväl.

och le.

Av Maria - 22 februari 2011 23:18

                  

Av Maria - 21 februari 2011 23:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 21 februari 2011 01:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 21 februari 2011 01:37

För er som inte har facebook så är det så här att jag kommer fortsättningsvis lösenordsskydda vissa inlägg, eller dom flesta troligtvis. Så för er som vill fortsätta följa bloggen kan maila : mia_maria81@spray.se skickar jag lösenord. (om ni är snälla )

Av Maria - 20 februari 2011 14:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 17 februari 2011 13:34

Ja jag veeeet att jag är kass på att uppdatera just nu, får lite skäll här och var.

Men jag har ingen lust att skriva, precis som allt annat jag tappat lusten för.

Kommer snart i gång igen! pråmise.

Och så länge kan ni ju roa er med min väldigt väldigt viktiga och spännande omröstning ...........>

Av Maria - 15 februari 2011 00:26

  


Har hittat en ny maträtt för oss fattiglappar som man kan variera nudlarna med, VARMA KOPPEN! Finns massa goda smaker och kostar bara 8 kr...=) dock får man ha ett knäckebröd eller så till för att bli mätt.

Jag har nog fan aldrig varit så prismedveten som jag är just nu. jämför varor i 10 minuter innan jag bestämmer mig vad jag ska ta och att få i hop 5 varor kan ta 1 timme för mig i affären. Men så tjänar jag på det med!


I örvrigt har jag och kaj haft myshelg och varit duktiga och skippat krogen föe en gångs skull. Man måste värna om baaara varandra ibland med. och både han och jag är ju riktiga festprissar egentligen. Jag ÄR faktiskt som allra lyckligast när jag står i mitten på dansgolvet med en drink i ena handen och bara dansar och blundar och glömmer resten av världen! Dansa är en av de få saker som gör mig lycklig!


Och sen har jag bestämt mig för att ringa och prata med min läkare på vuxenpsyk i morron. jag fixar inte livet utan ångestdämpande längre. har fått allt för många panikattacker på senaste. förra veckan fick jag springa ut från affären och lämna mina varor och rusa till tåg stationen och spy och skakade som en gris. och kaj ska inte behöva slösa på sina ynka stesolid hela tiden, han behöver ju dom själv!

Så jag får väl inse att jag inte längre klarar mig HELT utan piller.

Fast jag så gärna vill....=/

Men jag är inte på topp just nu. försöker klara av livet så gott jag kan. göra det jag ska. Men ångesten ligger och lurar, och jag går hela tiden och är nervös för nästa ångestattack. att det ska hända på publika ställen, för jag tycker inte om när folk stirrar på mig. jag HATAR det.

Har en liten tanke på att kanske örja med lyrican igen.ö den gjorde mig gladare minns jag. då får jag ta smällen och gå upp 10 kg igen. just när jag är så nöjd med min kropp...=/

tur man har en pojkvän som gillar kurviga kvinnor då.

Men psykisk välmående går före utseende. faktiskt.


nu ska jag försöka varva ner lite soffan innan den jobbiga jobbiga sömnen, och i morron blir det krokås för lite familjemys.

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards