Alla inlägg under februari 2008

Av Maria - 28 februari 2008 18:00

Jahapp, då har man ätit grönsaks soppa. På sopp-dagen och allt. Inte illa pinkat.

Är ledig både dag i morron. eftersom jag ska jobba helgen sen. Så sköööönt med ledighet. Och helgen kommer bli lite tajt. I morron storshopping i krsitianstad, sen hem till Rudi för lite softning, jobba lördag 7-4, sen hem till Camilla vid fem, och sen är vi ett gäng som ska ut på salvatores och dricka vin och äta, sen jobba 7-4 på söndag. Och sen kalas vid halv sex. Kommer junte ha tråkigt i helgen i alla fall.


Allltså fy fan vad mycket SKIT jag äter rent ut sagt. Smågodis, kakor,skräpmat och choklad choklad choklad. Jävla gottegris är vad jag är. Tur att man har hyffsad ämnesomsättning, annars hade jag varit fet som en gris vi det här laget. Men det blir säkert så att det kommer senare, kommer vara en tjockis när jag är tretti typ.

jag har skitsvårt för att äta nyttigt. Trots att jag är vegetarian. Och choklad kan jag bara inte klara mig utan. Jag jämför det med sex, nästan.

Det är mina största laster här i livet cigaretter och choklad.

Im sucha whitetrash. 

Av Maria - 26 februari 2008 19:52

Blev förlängd en månad till på jobbet. Undrar hur länge dom ska hålla på så? Borde ju i alla fall bli månadsanställd snart, och få mer lön. Oh well, jag är glad så länge jag får jobba. Blir ännu gladare när lönen kommer. Fick 10000, som kommer in på kontot i morron. Då kan man börja leva igen! Har inte lika mkt räkningar och skulder denna månaden, så på fredag glider jag och sandra till kristianstad för lite shopping.

Måste ha nya jeans, en jacka och ett par skor. Sen ska köpa jag coola nappar till sandras bebis som jag har hittat. Med hårdrocks-motiv. Ha ha ha ha. Coolt som fan! Hon har ställt upp som fan för mig på senaste, köt mig hit och dit hela tiden. Så hon är värd en liten present!

Ska även köpa en skjorta eller nåt sånt till pappsen, så mkt pengar som han har gett mig och cigaretter som han köpt. Ibland känns det bra att få GE lite, och inte bara ta. 


Jag äääääälskar mina sömntabletter. Sov som en klubbad säl i natt, vaknade inte EN endaste gång. Och kände mig härligt utvilad och pigg på jobbet i dag! Fast jag vill försöka att inte ta dom varje kväll, man blir så lätt beroende av dom. Men faaan va bra dom är alltså.


på återseende. 

Av Maria - 25 februari 2008 17:58

Otroligt seg dag. Inte sovit ett enda skit i natt, bara legat och kollat på klockan och vickat på tårna ungefär.

Sen jobbat nio timmar , skitmycket på schemat. Känner mig bara osocial i dag. Känns som jag har en massa att tänka på, en massa att ordna upp. Men blir fan inte färdig till nåt! Har en massa samtal jag måste ringa, men bara "glömmer" det hela tiden.

Och min lilla favorit-tant på jobbet ligger för döden, och det tog på mig hårdare än jag trodde. Jag blir alltid för personlig på jobbet! Blev helt deppig när jag hade varit där. Och hon tror verkligen att hon inte är så dålig, att hon ska bli frisk snart igen. Hela hennes mage är full av tumörer och hon har inte ätit nåt på snart en månad. Och läkarna talar inte om för henne att hon faktiskt har palliativ vård. Dvs. det går bara åt ett håll.

Kommer blir mkt ledsen när hon dör. 


Hämtade ut mina sömnpiller i dag i alla fall, får se om jag kan sova lite bättre då. fast risken finns ju att man blir dåsig dagen efter i stället. Men bara jag får sova så är jag nöjd.

Jag börjar få såna där svarta ringar under ögonen, inte så fräscht.


Nu ska jag hänga lite tvätt, duscha och gå in till systra min och dricka kaffe. 

Av Maria - 24 februari 2008 16:15

Hur mycket drack jag i går egentligen?? Har ingen aning. Gryyymt bakis i dag, jag börjar bli för gammal för att hålla på och dricka tror jag.

Var hemma hos rudi och drack massa öl sen hamnade vi på idas 25-årsfest, och åkte taxi-buss med dom till karlshamn. Jag och rudi stack till compagniet och dom andra till ågatan. Att jag aldrig varit där innan? Var ju mycket roligare där än ågatan!

Jag och rudi råkade kalla varandra flickvän och pojkvän för andra flera gånger hela kvällen. Mest på skoj tror jag. Det kändes så konstigt. Att kalla någon sin POJKVÄN. Det var ju ett tag sen. Men det är ju faktiskt en rätt trevlig känsla, plus att jag slapp alla äckliga krog-raggare genom att peka på min "pojkvän".


Jag tror att jag ska försöka mig på att äta nånting. Har ju spytt hela morronen och inte haft nån vidare matlust. Men nu börjar det kännas lite tomt i magen.

Jobb i morron ja. Måste tvätta och massa sånt i kväll. Orkar inte....

Vill bara slänga mig på sängen och tv-knarka. 

Av Maria - 23 februari 2008 17:12

Frisk nu i alla fall. Jobbade i går, fast dum i huvudet som jag är hade jag glömt tt friskanmäla mig så när jag kom till jobbet fanns där redan en vikarie för mig. Jag är så tröööög. I alla fall så fick jag hoppa in i en annan grupp och hjälpa till, så det var ingen större fara.


Nu ska jag åka in till stan och ha lite festligheter hos den här mannen: 

Av Maria - 21 februari 2008 15:08

Fick sjukanmäla mig i dag ändå. Fick inse att jag bara inte kan jobba med feber och konstant rinnande ögon och näsa. Har legat på sängen och haft CSI- maraton och bara varit allmänt jävlig. Mina fula glasögon, inte ett uns smink och fläckiga tränings-brallor. Jag hatar att va sjuk!


Också är jag röksugen så jag döööör. Pappa glömde köpa cigaretter i affären, och det är extremt omöjligt för mig att sätta mig på en cykel och sticka till affären just nu. Mår illa av dom jävla nikotin-tuggumina med, konstigt nog så gör dom inte mig mindre röksugen utan MER röksugen. När jag ska sluta röka får jag nog hitta starkare grejer att hjälpa mig.


Oh well, hörde rykten om att sandra bakar hemma hos sitt. Orkar jag gå 10 meter dit? hmmm.....njaaa...gör nog en kopp te och kryper upp till sängen igen. 

Av Maria - 20 februari 2008 17:59

Blivit döförkyld. Slemmar runt här med mitt snor. Har jobbat i dag ändå dock, penga-girig som jag är. Har tagit mig i genom dagen med alvedon-missbruk och pappersnäsdukar med aleo vera som jag fick av josse. Hon är den snällaste lilla-syster jag vet.

Nu har jag bakat en kladdkaka som vi ska ha i kväll. Im sucha housewife jag vet. Också blir det pizza i kväll med för martin kommer hem från ghettot sen. Så i kväll ska man rulla i säng.

Cyklade omkull med cykeln på jobbet i dag. Jag är som ett femårigt barn när det gäller cyklar. Jag skulle prata med Cilla samtidigt som jag skulle svänga och fastnade med nån cykel-del i ett staket och ramlade framlänges och slog min axel som fan och lyckades hamna med handen så att mina långa naglar rev upp hela kinden. Jag borde inte få cykla heller.

I morron blir det att dra på gympadojjorna och gå i stället.  

Av Maria - 19 februari 2008 19:49

Han är verkligen en bra kille. Jag måste sluta vara så svårflirtad, krånglig och jobbig. Han förtjänar en ärlig chans. Jag måste fatta nån gång att det inte är farligt att vara mer seriös med någon. Att ALLA inte är svin, alla kommer inte att såra mig. alla kommer inte att utnyttja mig.


I dag har jag varit så duktig att jag städat mitt lilla krypin med, så här äckligt var det innan:

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards