Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 26 oktober 2009 12:36

Nånting konstigt har ju hänt med mig när jag faktiskt tycker det är ROLIGT att träna. Man känner sig så bra efteråt, ococh det är skönt att bli av med massa energi. Dock har jag bara ätit onyttigheter hela helgen så i dag får det bli ett extra hårt träningpass. plus att jag åker till Marcus i morron och då blir det varken träning eller nyttig mat på ett tag. Men det ska bli så kul att träffa honom igen!!

Vi har massa roligheter planerade, gonna be great!..:D


Sen funderar jag starkt på att antingen sluta helt med medicinerna, eller skära ner skarpt på dosen. Jag blir så trött på den här känslokallheten. Det är självklart skönt att slippa dom djupa svackorna som försvinner med medicinen. Men den tar även bort alldeles för många andra känslor. och för att inte tala om sexlusten. jag saknar den! och att känna enorm glädje, att kunna bli kär i någon, eller gråta till en sorglig flm. Man hamnar mest i nåt gråzons-läge. Som inte rubba sig alls. varken uppåt eler neråt.

Men jag får prata med läkaren på vuxenpsyk om det innan jag ändrar på nåt. Lika bra.


I dag blir tvätt och pack-dag också kaffe hos sandra såklart, och träning i kväll.

Jag kommer troligtvis inte skriva nåt när jag är i Linköping. Så vi hörs om ett tag mina vänner! (och ovänner).

Av Maria - 23 oktober 2009 19:50

ja någon är det som har himla kul med att terra mig på bloggen. Man kan ju inte ha mkt till liv då. ingen aning vilken det kan vara? Nån gammalt surt ex, nån tjej som är sur på mig att jag dejtat hennes gamla pojkvän, en allmänt störd människa, någon från sölvesborg är det ju uppenbarligen.

Men nåt är fel i hjärnan på personen, med tanke på att jag ALDRIG dejtat en upptagen kille, än mindre haft sex med en. jag umgås inte ens med en enda kille som har tjej och barn. Så någon blandar uppenbarligen i hop mig med en annan tjej.

nog om det. jag godkänner inte personens kommentarer, så förhoppningsvis ger han/hon upp sin löjligheter.


I övrigt har jag satt i min piercing i läppe igen, och känenr mig som en cool fjortis. Och nu ska jag springa upp till frida och umgås och kolla på idol.


tjingeling!

Av Maria - 22 oktober 2009 21:17

Och by the way kommer jag inte godkänna fler kommentarer av vare sig "linda" eller "malin", vilka jag är säker på är en och sammaperson. Så ni behöver inte skicka fler kommentarer nu...=)

Av Maria - 22 oktober 2009 20:26

Dags att lösenords-skydda min blogg nu bara så ni vet!

Av Maria - 21 oktober 2009 20:13

tjingeling mina små gullvippor!


Jag var i stan i dag och hade ÄNTLIGEN fått i hop pengar till mina mediciner. Jag tog dagens dos sen, och jag känner mig helt hög. Har trots allt varit utan medicin i cirka 2 veckor. Men jag mår BRA i alla fall...=)

Sen tog jag en fika med C, han vill inte bli nämnd i min blogg, av nån konstig anledning?, så jag får väl acceptera det. Var på biblioteket och lånade nya böcker med. lycka!!

Sen kom kära syster och axel in på besök så vi fikade och sen flippade vi ur lite och prövade gammalt  halloween-smink och andra grejer. bland annat djävulshorn och sån där svart gegga som man sätter på tänderna så man ser tandlös ut. Jag blev SKIT-snygg. Synd att batteriet på kameran var slut. Sen dansade jag med axel till onkel kånkel tills jag blev alldeles snurrig och mådde illa. jag och axel vattnade gräsmattan med. han  tyckte det var ENORMT roligt.

Vi har ganska kul i hop, jag och lillemannen. Längtar tills han kan börja prata vettigt bara.


Sen blev jag så matt och konstig av medicin-chocken att jag fick lägga mig och vila en stund.

Min kropp måste vänja sig kemiska preparat igen. Alltid lite snurrigt i början.

men jag känner mig redan mkt bättre. Den konstiga olust-känslan och oro jag haft på senaste har domnat av. Hejja cipralex och lyrica!!


Goda nyheter är att jag även gott ner hela 2 kilo på en vecka. har tränat och varit duktig ju! Fortsätter jag gå ner 2 kilo i veckan så går det snabbt att gå ner till min idealvikt. Ska bara gå ner 4-5 kilo till. Sen är jag alldeles nöjd. Hr till och med fått antydan till lite magmuskler. Hejja situps!!


ja ja. som ni märker svamlar jag och är allmänt hög och glad. så jag slutar skriva nu.

Av Maria - 19 oktober 2009 14:02

Mina tänder SUGER FAN!!! jag kommer bli alldeles utfattig...  

Av Maria - 18 oktober 2009 21:15

   

Av Maria - 18 oktober 2009 17:22

Har börjat få rutin på träningen nu. varannan dag. 45 min spinning och 30 min situps. Nu ska Lyrica-fläsket bort!!

Dock gör min kedjerökning att allting blir mkt kämpigare, flåsar som en hund med astma varenda gång jag tränar. Men att sluta röka för tillfället, är inget som jag vill. alls.


I morron ska jag tandläkaren (hhuuuuu!!), jag är verkligen jätterädd för dom. men sina äckliga handskar, sug-grejer,vassa grejer som dom petar tänderna med och sprutor och annat läbbigt. plus att man ligger typ upp och ner. extremt obehagligt.

Fattig som jag är så får papps eller sandra skjutsa in mig, sen får jag tigga pengar till bussen hem. Efter tandläkaren ska jag fika med en kille från stan som jag aldrig sett innan. han är hitflyttad från Irland(coolt!), och har frågat flera gånger om jag vill dricka kaffe. så visst. alla snubbar här i stan som är över 25 och som man aldrig stött på innan, är värt att kolla in.


Mår i övrigt bättre än jag borde göra.  Det känns liksom som att det på nåt sätt varit nyttigt för mig. hela de här resan. att vara nere på bottens botten. Nu känns som att inget mera dåligt kan hända mig som jag skulle bli knäckt över. jag har lärt mig att klara mig ensam och lärt mig att ta mig i genom dagar när jag helst av allt bara velat lämna in.

jag känner mig stark, och känns som ingen eller inget kan såra mig eller få mig hysterisk, ledsen uppgiven. been there done that.

Nu är minsta grej som händer en ROLIG grej. man tar liksm inte nånting alls för givet. och jag är inte alls krävande.


inget dåligt som inte för nåt gott med sig. eller hur är det man säger?



Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards