Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria - 28 augusti 2009 22:34

Hade den här snubben bott lite närmare så hade vi varit bästisar. Ingen tvekan om saken!

Vad fan gör du i Linköping grabben?!!!...:P

Av Maria - 28 augusti 2009 19:08

Och den andra filmen är "Requiem of a dream".

Den har varit en av mina favoritfilmer se jag såg den första gången för många år sen.

Den handlar om beroende av olika slag. och vad det kan göra med en människa.

mer än så tänker jag inte avslöja utan bara säga att SE DEN!!!!

Nog världens bästa film tror jag. faktiskt. 

Av Maria - 28 augusti 2009 19:03

Nu när jag tipsat om mina favoritböcker tänkte jag tipsa om mina två favoritfilmer med.

Den första är "21 grams". Jag kan se den hur många gånger som helst och den berör mig lite mkt varje gång. 

Den handlar om en kvinna som förlorar hela sin familj, man och 2 barn, i en bilolycka där föraren varit onykter.Och några månader senare möter hon mannen som fått hennes mans hjärta efter hans död. Och de två bestämmer sig för att hämnas på den onyktre mannen som orsakade hennes famils död.

I korta drag alltså. de händer en himla massa till och den är så sorglig och vacker och tänkvärd! Se den!! 

Av Maria - 27 augusti 2009 21:30

Jag har sökt ett jobb i dag. På nåt cafe i kristianstad. det var det ENDA vettiga jag hittade. sorgligt.

Jag behöver verkligen ett jobb nu. jag behöver rutiner!!! 

Jag är uppe hela nätterna, sover ett par timmar, gör lite vad jag känner för, dricker när jag känner för det, promenerar galet mkt, läser läser läser, är ständigt trött och seg på grund av att jag inte gör av med tillräckligt med energi om dagarna.


Var och shoppade upp lite av min lön i dag i alla fall. Jag blir alltid glad av att handla. det är ren terapi. dock fick jag kass lön, för att ha jobbat heltid. jävla vården.

Så det blir inte mer handlat resten av månaden. plus tusen räkningar, och betala skuld till pappa.

jag önskar verkligen att jag kunde vinna en slant. bli ekonomiskt oberoende. det är nog min största önskan i hela världen. hellre det än fred på jorden. 


Nu ska jag kolla på "Gökboet". jag har hööööga förväntningar på den! 

Av Maria - 27 augusti 2009 21:28

Bjuder på en gammal goding i dag!:

Av Maria - 26 augusti 2009 20:19

Skulle behöva en stark grogg faktiskt. bjud?

Av Maria - 26 augusti 2009 20:09

lite deppish i dag.

och när jag är sån blir jag otroligt blödig och lyssnar på kärlekslåtar för att plåga mig själv ännu mera.

Dock har Anna sveriges i särklass vackraste röst!: 

Av Maria - 25 augusti 2009 21:31

Jag är nu uppe i 13 personer som jag blockar på Helgon.

Det finns många folk jag inte gillar. uppenbarligen. 

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards