Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 30 september 2009 19:05

Sökte på Lyrica på google. SHIT denna medicinen verkar ju skitfarlig. Narkotikaklassat i Usa, och många vill den ska bli det i sverige med. Massa artiklar om att Lyrica är den nya innedrogen i storstäder och bla bla bla.

jag är alltså knarkare. lagligt. uppenbarligen.

Av Maria - 30 september 2009 14:54

Varit i stan hela dagen. Handlade hårfärg(röööd) och nytt smink och fikade med dennis..letade även efter höstjacka, utan reslutat...sen var jag på kontroll på vuxenpsyk.

Jag sa precis som det var, att jag mått piss dom senaset veckorna osv osv...hennes lösning var som vanligt at höja mina medicinerna lite till, höjer jag dom mer efter detta så kommer jag gå runt i konstant knark-rus. inte så kul som det låter. Hon skrev även ner en lista med självhjälpsböcker hon tycker jag ska läsa.

Sen var det tack och hej. Man får SÅÅÅÅ mkt hjälp på vuxenpsyk.

Så den här kampen är helt upp till mig själv.


Bläddrade igenom mina betyg nogrannare och insåg att jag saknar både samhälle a och b och naturkunskap a och b, ämnen som jag behöver för att komma in dom utbildningar jag vill. Moget av mig att bara ha mvg i cp-kurser som filosofi och svenska C och bild och psykologi A-C. Sånt som man inte har nån nytta av.

Så jag har INGET ANNAT val än att ta en termin på komvux i januari. Så nu var det bestämt i alla fall. Får vänta ett år till med högskola. Det är bara så det är.

Men nu vet jag vad jag ska göra hela vintern och våren i alla fall.

Behöver jag inte ha huvudbry om vad jag ska göra härnäst längre i alla fall.

fast jag måste komma på nåt effektivt att göra tills januari. Det är ju trots allt några måander dit. ag tvivlar på att jag kan få ett så kortvarigt jobb...hmmmmm.


Ska färga huet nu, going rödtott igen. Slänger säkert in en bild sen. skulle inte förvåna mig.



Av Maria - 29 september 2009 12:31

AHHHH...jag känner att jag tagit mig lite vatten över huvudet just nu. Jag har helt plötsligt hundra framtidsplaner och vill plötsligt göra ALLT!!

Och eftersom jag inte har EN enda riktning att gå efter så blir det bara pannkaka av alltihopa. Ena stunden lägger jag ner min själ på högskoleansökningar, i andra söker jag jobb och bostad i ronneby och kristianstad...i nästa har jag fått för mig att flytta till göteborg och jobba på cafe..i nästa vill jag starta egen städfirma...men kom på att då behöver jag ha körkort...och måste ju fixa det först....i nästa stund kommer jag på att jag saknar naturkunskap B och måste läsa upp det på komvux...i nästa vill jag fortsätta som timvikarie i vården och flytta in till stan...se verkar det plötsligt sjukt kul att på i köpenhamn...osv osv osv

helt plötsligt vet jag ännu mindre vad jag ska göra med min framtid. finns ju alldeles för mkt att välja mellan.

Och mitt i alltihopa kommer min längtan efter familj över mig...jag kan ju inte plugga i 6 år till...när ska jag då ha tid att bilda familj?

Jag vill inte bli nån sorts karriärkvinna som vid 45 inser att det är för sent att skaffa barn.

men sen å andra sidan är det ju svårt att tänka i familje-banorna när man inte ens har en seriös pojkvän som kan bli framtida pappa till ens barn.

Och att skaffa DET kommer ta tid med.


ja ni inser mitt dilemma. Det är nästan värre att vilja allt, i stället för ingenting.


Ner till hörvik och svartstäda lite nu.

Av Maria - 28 september 2009 12:59

I dag räddade jag en liten mus som en av katterna drog in. Den var bara lite lite skadad på ena örat, annars pigg!..så jag släppte ut den i trädgården och den skuttade så glatt i väg. Ville egentligen behålla den som husdjur. Men det kändes lite taskigt med 6 katter i huset. Snacka om  att känna sig utsatt.

Sen fick jag sprita händer i 3 timmar.  


Av Maria - 25 september 2009 15:42

varit i stan och samlat i hop alla ansökningspapper plus köpt en hög stora kuvert och frimärke.

och en vinare. inte för det hade med saken att göra.


Ska hjälpa till med storstädning och fixning för kalaset som ska vara här i morron. Maaatin har ju fyllt 18. det lilla fjanten. Han är överlycklig för han får köpa snus själv nu.

Sen blir det alkohol med Rudi. I mjällby tydligen. bra då kan jag cykla. alltid lika roligt att cykla på fyllan.

Och hela söndagen ska jag lägga på ansökningarna och plus att jag ska söka jobb i malmö, karlskrona och kristianstad.

Jag ska härifrån nu. de är bara så det är.

jag har aldrig känt mig så redo att flytta i från denna staden som jag gör just nu.

jag har INGENTING som drar mig bakåt längre. bye bye sölvesborg!


nästa fredag åker jag även upp på tripp till Marcus i Linköping. Ska bli SÅÅ kul att träffa honom!!...:D


nåja öppna vinaren och fram med dammsugaren nu då.

Av Maria - 24 september 2009 16:28

 


Varför är jag en sådan rörig människa? tänk vad skönt de hade varit om man hade haft alla sina betyg samlade på ett ställe . nej då...spridda för vinden ska dom vara.

när man heter maria broberg.

Av Maria - 23 september 2009 21:08

Jag stod vid ett vägskäl.

Ett vägskäl där livets väg var på ena sidan och dödens väg den andra.

Lekte farligt mkt med rakbladet i natt.

Men så tog jag ett steg åt livets väg...och insåg att det jag behöver just nu är nånting at KÄMPA för. nånting som driver mig vidare, en plan, en framtid.


Då slog det mig. jag ska börja plugga, till psykolog. det är det enda yrke jag skulle brinna för , som jag skulle gå igenom 6 års studier för. Så i morron börjar jag direkt. med att samla i hop betyg och skaffa ansökningar osv osv.

Bara 3 veckor till att söka. blev plötsligt stressad. kunde jag inte kommit på detta tidigare!!


Jag är väl medveten om att det är SVÅRT att komma in på psykologutbildningen. men jag ska kämpa för det, läsa upp betyg om det behövs....göra högskoleprovet igen. jag SKA bli psykolog. hipp som happ så hittade jag mitt kall här i livet.

Och det känns så underbart!! jag har ett mål, ett syfte, en framtid.

jag ska hjälpa andra i min situation. och ändra på allt som jag tcker MINA psykologer gjort fel.


jag får ju givetvis skaffa ett jobb så länge. jag måste försörja mig, och måste vara medveten om att jag kanske inte kommer in vid första sökningen. MEN jag tänker inte ge mig. jag ska söka tills jag kommer in.


helt plstligt fick jag något att kämpa för.

jag är så duktig.

som inte dog denna gången heller.



Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards