Alla inlägg den 1 september 2009

Av Maria - 1 september 2009 06:44

Så himla meningslöst att vakna så här tidigt när man inte behöver.

Gick och la mig vid 3 så så mkt sömn blev det inte i natt tydligen.


För första gången sen jag började röka för 10-11 år sen så har jag börjat få rökhosta. sån där riktigt jobbig irriterande torrhosta. vaknar varje morron av skiten.

Och det är nu jag känner att det kanske borde vara en bra ide att försöka sluta. Köpte light cigaretter i går i stället för vanliga, i nån patetiskt tro att det skulle vara mindre farligt. Men det gör bara att jag röker ÄNNU MER för att jag inte riktigt släcker behovet.

Men fortfarande ger bara tanken på att sluta mig panik.

Jag är så ostabil i övrigt, så att fixa en faktiskt så här riktigt krävande och jobbig grej känns oöverstigligt.

Men jag vill verkligen inte få KOL eller lungcancer. jag har sett på väldigt nära håll vad det gör med en människa.

Mamma gjorde inget annat än hosta och andas syrgas dom sista åren . Jag SKÄMS!!!! över att jag ens hade make att fortsätta röka efter det.

Det är helt otroligt vad beroende gör med en. Man blir blind för konsekvenserna .


Aja, morronpromenad., sen frukost och sen passa axel klockan elva.


tjo!

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards