Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 30 december 2009 15:03

Jag är inte alls särskilt kärleksfull för tillfället.

Av Maria - 29 december 2009 19:37

Cipralex-bristen börjar kännas av rejält, märks att jag inte har nåt omlopp av seratoniner i hjärnan. Är ju inte på världens charmigaste humör precis. Bara är allmänt lättirrterad och gapar och skriker och tjurar runt.

Känner mig så himla ARG av nån anledning. fråga mig inte varför. jag brukar inte vara sån här. det känns inte alls välbekant. men så har jag inte heller varit utan cipralex sen jag började med dom.

får stå ut 1,5 vecka. sen kan jag hämta ut nya igen.


Var i stan i dag i alla fall. sprang massa ärenden och solade. Köpte vin till nyår med, ska ut till Niclas i norje då. Blir säkert trevlans.

Ska färga om håret i kväll med, blev så ojämnt sist, eftersom man har så förbannat tjockt och torrt hår. borde köpt två flaskor på en gång i stället.

men men.


äh jag är så sur och irriterad så jag har inte ens nån lust att blogga.

Av Maria - 27 december 2009 16:54

huuuuvudvärk..=(

Måste in till apoteket i morron och bulla upp med ipren och migräntabletter.


Var ute i yngsjö hos Niclas i går och umgicks lite. Öl,vin, mat, massa prat och film. mkt trevligt faktiskt..=)

Han hade den där skulpturen hade han gjorde av mig förra året stående i tv-rummet, gud vad smal och smärt jag var då!.. har säkert gått upp 10 kilo sen dess. dumma Lyrica och dumma godis. han ville göra en ny skulptur av mig till sin nya utställning, men det fick han inte. jag minns vilken panik jag fick när gipset stelnade och tryckte över speciellt halsen. nej usch, aldrig mer.

dock vill jag ta hem den gamla skulpturen och titta på den varje gång jag funderar på at köpa godis. typ.


i kväll blir det pizza. på tal om onyttigheter.

yum yum.

Av Maria - 25 december 2009 19:00

Julafton över. Den var hur mysig som helst. precis som julen ska vara! och vi åt som grisar som man så bör göra. och det var trevligt med lite barn med i bilden igen. Axel och Emma fick GAAANSKA mkt julklappar..:D

och jag fick med lite smått och gott, är hur nöjd med julaftonen som helst!


Men i dag är jag på ett mkt konstigt humör. Nedstämd. nånting som jag inte kan sätta fingret på. Vet inte exakt varför jag har sån ångest. den finns liksom överallt i kroppen.

Fick förfrågningar om utgång i dag, brukar alltid gå ut och härja på juldagen. Men i dag säger min kropp bara nej nej nej till allt sånt. orkar inte vara ibland en himla massa folk, hög musik, alla glada och skrålar och kanske få panikattack mitt i alltihopa. så jag ska gömma mig i dag. vänta ut ångesten. undvika folk.

och mina cipralex är helt slut. fick inte dom att räcka tills den åttonde januari, då jag tidigast får hämta ut dom. eftersom jag käkade upp två kartor på en gång häromsistens så tog som självklart slut alldeles för snabbt.

jag har inte varit utan cipralex så länge innan.

och jag är jättenervös för hurdan jag kommer att bli..=/


nu ska jag och papps in till sandra och dricka kaffe. ge sandra en julklapp till, och goa lite med emma och busa med axel.

kanske jag kan lura huvudet att tänka på nåt annat för en stund.

Av Maria - 23 december 2009 21:36

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

mjaa


Höll du några av dina nyårslöften?
Har aldrig några..


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

japp söstra min..=)



Dog någon som stod dig nära?

Nej


Vilka länder besökte du?

danmark(ja det är faktiskt ett annat land)


Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?

jobb och egen lägenhet igen


Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

ehhh..inget särskilt..allt är bara ett svart virrvarr från detta året


Vad var din största framgång 2009?

jag vågade äntligen stå upp för mig själv och säga upp kontakten med folk som var dåliga för mig.


Största misstaget?

att jag försökte ta livet av mig 2 gånger.


Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja..


Bästa köpet?

jag köper nästan aldrig grejer


Vad spenderade du mest pengar på?

cigg


Gjorde någonting dig riktigt glad?

nej


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

breathe me-Sia


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

mkt ledsenare


Vad önskar du att du gjort mer?

tagit tag i mig själv


Vad önskar du att du gjort mindre?

deppat


Blev du kär i år?
ne, lite småförtjust bara i ett par stycken


Hur många one night stands?
jag räknar inte såt


Favoritprogram på TV?

kollar knappt tv


Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
ja


Bästa boken du läste i år?

"veronica bestämmer sig för att dö"


Största musikaliska upptäckten?

Sia


Något du önskade dig och fick?

nej


Något du önskade dig men inte fick?

ja massor


Årets bästa film?

samma som bästa bok


Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

firade med familjen


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

ja massor av saker


Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
2008??...ingen aning...snackar vi inte 2009 längre eller?


Vad fick dig att må bra?

min familj


Vilken kändis var du mest sugen på?

michael pitt...always.


Vem saknade du?

ingen


De bästa nya människorna du träffade?

äh orkar inte namedroppa

Av Maria - 21 december 2009 20:50

Jag, sandra, josse, axel och emma stack till stan i dag och inhandlade resten av julklapparna. skönt att ha det färdigt! och det var premiärtur för axels och emmas STOOORA syskonvagn. det är minsann inte lätt att ta sig fram med en sådan bland folk märkte vi.Men enormt praktiskt att det finns såna vagnar när man har mer än ett småbarn.

I morron ska vi klä julgranen, och jag ska även in till stan igen med Persson och hjälpa han hitta en julklapp till sin kina-fru. hon är lika gammal som jag så han tyckte jag skulle ha ett hum om vad hon vill ha. Eftersom som han är rik så ska jag föreslå ett diamanthalsband alternativt en egen ö.


Håret blev bättre nu efter jag tvättat det några gånger, blev precis så där JÄTTErött som jag ville ha det. Fick även hem min ny piercingar i dag som jag beställt. Dock var näs-piercingen mkt krångligare att sätta i än vad jag trodde, så jag får pilla med det nån gång när jag har tid.


aaanyhow kommer nog inte vara så aktiv här inom det närmaste, lite trött på internet. men jag hör väl av mig efter jul eller så!

Av Maria - 20 december 2009 12:34

Ibalnd slås man av hur förbannat mkt katter det är här i huset.

och ändå fattas en kisse på denna bilden:

 

Av Maria - 18 december 2009 13:33

För första gången på länge är jag faktiskt på riktigt gott humör!

för det första blir allting mkt lättare med pengar på fickan, och för det andra har jag börjat med lyrican igen, den funkar kanon faktiskt.

Betalade alla min räkningar och skulder i går och det kändes som som ett ton släppte från mina axlar. och jag och josse åkte in till stan i går med och jag handlade hem massa mat plus shampoo och grejer och allt som jag behövde. plust jag unnade mig en solning också. lovely. har färgat håret med, det stod "deep red" på förpackningen men mitt blev snarare ljust röd med alldeles för mkt oranget inslag. så det blir att färga om det igen.


och i dag har jag och josse julstädat och julpyntat här i huset, så nu är det mysigt här..:D

senare i dag ska jag hitta på nånting med Niclas, alldeles för längesen vi sågs. kanske bio, om det går nåt bra.


tjingeling!

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards