Alla inlägg under augusti 2008

Av Maria - 30 augusti 2008 17:11

oj oj oj vad man kan se plågad och filosofisk ut, så här ser jag ut i alla fall.


men jag är rätt glad ändå!


herrå! 

Av Maria - 30 augusti 2008 13:31

Jag tyckte jag var så rik. men efter jag betalt skit jag var skyldig och studielånet och shit så är jag mkt mindre rik. nästintill lite fattig. vad tråkigt.

jag hade tänkt shoppa kläder. det har jag inte gjort sen tidernas begynnelse(vilket är cirka 1 månad sedan).jag har bara kalla kläder och det börjar bli kallt ute.

höstjacka och nya jeans utan hål måste jag i alla fall köpa. 

jag ska spara ut håret nu har jag bestämt. no more Jennys klipphörna, jag är bara skallig varenda gång jag kommer därifrån.

så jag kommer nog ha långt hår lagom till tretti, och då är det dags att klippa tant-frilla igen. 


flyr in till dennis sen. blir promenad och gamla hyrfilmer. kanske det dära vinet jag glömde hos ida slinker ner med. romantiskt som fan serru.


jag tänkte baka, men vi har inga ägg och inget socker. blir nog inga goa kakor det. och det 500 mil till affären och jag är lat. jag finner det rogivande att baka. tant-varning?


oj oj där hostade jag upp ett par lungor med. jävla fittförkylning.

ett par ipren,lite otrivin näspray en dusch och lite mascara sen sticker jag. och lämnar martin och robert ensamma i ett hus med alkohol. japp, lär ju sluta bra.

men jag är fan ingen jävla morsa.


tjingeling! 


Av Maria - 29 augusti 2008 19:30

sömnig, förkyld som satan. hostar, slemmar, snorar, feberyrar. En liten del av mig var partysugen innan i dag, det är bortblåst nu. jag ska sitta inne hos sandra och käka chips och glo på tv, och sen gå och lägga mig.

Hamnade i en liten svacka bara så där. fast bara liten. jag sökte massa lägenheter och var jätteglad för det. sen snackade chefen med mig i dag att hon inte vet hur länge jag kan vara kvar. får troligtvis hoppa in lite när det behövs bara. ingen fast inkomst här inte.

fan.

jag ska söka en MASSA jobb, allt jag hittar. jag ska få en fast anställning om jag så ska ligga mig till det. och sen ska jag flytta, och sen ska jag flytta i hop med kärlek, och sen ska jag skaffa hund och barn. och sen ska vi åka utomlands en gång om året.

så det så.


jag har inte tagit varken ångestdämpande tabletter eller sömntabletter på ett par veckors tid. jag är duktig!

jag börjar bli riktigt psykiskt frisk. helt ärligt. jag deppar aldrig särskilt länge nuförtiden. jag gråter aldrig, jag äter. jag sover, ibland. jag mår bra. fint.


men nu är jag fysiskt sjuk i stället.

ja nåt skit ska man väl ha såklart. 


Av Maria - 27 augusti 2008 19:47

 Ahhhh jag har bara ätit skit sen i går. Pizza, hamburgare, godis, choklad, chips, cola och litervis med kaffe. Jag har ont i magen. Från med i morron ska jag fan börja äta nyttigare. yeah as if.

Dennis har varit personlig assistent åt mig sen i går. nackspärret vill inte ge med sig. han har fått hjälpa upp och ner från soffan och sängen och tålamodigt lyssna på min klagovisa. jag var och köpte ipren-salva på apoteket. men den hjälper inget vidare. jag ska liksom jobba i morron. jag behöver min nacke då tack!


Jag är trött. vi gick och la oss fem i morse. jag brukar gå UPP vid den tiden. min rytm är förstörd. men det var det värt. vi var ute och gick en lång runda med Shaggy och tog lite bilder med idas systemkamera. vil ni se dom får ni gå in på dennis bilddagbok. jag tyar inte länka. för min nacke gör ont.

Sen blev det ett par filmer och massa cigg osv. och vi gjorde en rolig grej också minsann. man blir ganska kreativ när man inte har egen lägenhet. Fredrik var ju där med. men han gjorde i och för sig inte så mkt väsen av sig. men ändå.


Det är läskigt många som läser.

jag blir rädd.

Hej?.... 

Av Maria - 26 augusti 2008 15:09

Har fått nackspärr. Går runt som ringaren i notre dame och ser allmänt oattraktiv ut. Fick sova med tröjan på i natt för jag fick inte av den. och sov dessutom på soffan för min säng är för mjuk när man har ont.


jag har i alla fall lyckats både städa och tvätta och baka en sockerkaka och bjuda josse pappa och sandra på fika i dag. Skam den som ger sig.

Och ska ta bussen in till stan sen och hänga på norregatan. blir nock film och godis skulle jag tänka mig. också ska jag tigga massage. 


i dag är jag tråkig för jag har ont, så jag orkar inte skriva mer nu.


tjillevipp 

Av Maria - 24 augusti 2008 19:29

Bakfull som ett djur.

Fy fan.


Har sovit på en madrass på Pers golv i natt med fyra vilda kattungar som tyckte det var skitkul att vi låg där och rörde på fötterna. Har ont i ryggen och nacken, och jag är pank. HELT pank för första gånge på länge. 4,35 kronor på kontot. yay! 


Nu ska jag göra mackor med rödbetssallad och qournbullar. mumsi.


Vill ni se bilder från gårdagen får ni helt enkelt gå in här: 

 http://avenyn.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1219528801&id=257772060

Av Maria - 23 augusti 2008 14:59

Äntligen helg! denna veckan har varit lång, och mkt jobb.

I går hade vi avskedsgrillning med Birgitta, väldigt trevligt. och jag fick en flaska rose-vin, som jag ska dricka i kväll. för i kväll blir det fest och utgång till Harrys, med Dennis och ida osv. 

Och jag får gå med en stor plåsterlapp på vristen för jag gjorde ett tappert mordförsök när jag skulle raka benen. Blod över hela toaletten på ett ungefär.

Jag får väl säga att jag var ute och cyklade med trejhulingen och ramlade. det passar bra till mina skrapsår på knäna med.


I natt sov jag cirka 11 timmar. rakt av. bara så där. sömnen är det minnsann inget fel på. eller aptiten. eller på mig för den delen.

jag mår ganska bra faktiskt.

tänka sig.


skål! 

Av Maria - 21 augusti 2008 19:48

Det får bära eller brista. det kan inte vara så hemskt som jag inbillar mig. jag måste sluta fly fly fly! VÅGA nån gång.

Jag ger det en chans. även om jag bli svimfärdig av tanken. tanken på att vara bunden, ha ett ansvar, tycka om, bli omtyckt,svartsjuka,bråk. allt det där.


shoot.

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards