Alla inlägg under april 2008

Av Maria - 28 april 2008 10:29

Sov koma-sömn 10 timmar i natt. Helt slut. Så jag missade när vik.expeditionen ringde i morse, så det blev inget jobb i dag.

Men det är rätt lugnt, känner för att va ledig i dag.

Har precis tagit en skogspromenad, och funderar lite på att ta en runda på motionscykeln som står så fint nere i källaren. Men jag ska städa lite först, här ser ut som värsta skitiga camping-husvagnen. Och nån av katterna har dragit in en hel jävla fågel så det är fjädrar överallt. Hur dom lyckas få in så mkt skit genom kattluckan är ett under.

Så jag ska ta på mig skurvantarna nu så det är fint till resten av folket kommer hem, då blir dom nog glada. Kanske dom bjuder på middag då, vem vet.

Jag har samtal på psyket i dag sen, men jag funderar på att avboka. Orkar inte prata i dag. Och dom bara rotar och rotar i min hjärna, så jag känner mig ännu mer galen när jag kommer därifrån. Och har upptäckt saker om mig själv, som jag inte ens visste. och inte vill veta heller.

Jag fattar fortfarande inte varför dom alltid vill skylla på ens barndom. Jag hade en oerhört lycklig barndom, så där har dom fått en nöt att knäcka.

Dom stackarna.

Nej, städa var det ja. 



Av Maria - 27 april 2008 19:31

Bakis-söndag. RIKTIG bakis-söndag. Klockan är kväll och känner mig fortfarande snurrig och illamående.

Men gårdagen var sjukt kul! Åkte till malmö och mötte upp med chrille sen var vi och käkade och tog några öl, och sen till honom för några öl till, och sen vidare till en fest i Lomma, där var det fullt av trevligt folk! Och vi hade litet rave ner i källaren.

Sen stack vi till Etage, för chrille hade VIP-kort så det var värsta paris hilton bara glida förbi alla i den 3 mil långa kön och komma in direkt. Väldigt schysst club faktiskt! Där hade dom öppet till fem, men jag pallade inte riktigt trycket och gav upp vid halv fyra. 

Och i dag ända sen vi vaknade har jag och chrille legat på hans soffa och haft skräckis-maraton och sovit lite då och då och varit allmänt sega.


Nu är jag hemma igen iaf, och har fått i mig en pizza. Och har satt på lite kaffe.

Jag kommer ju somna som ett litet barn i kväll, den saken är det ju inget snack om.


Av Maria - 25 april 2008 17:39

Jag har alltid avskytt dagens outfits-bloggar och då var jag bara tvungen att göra ETT sådant inlägg.

Dagens outfit är en militärgrön skjorta med skärp i midjan och svarta stuprörsjeans ....bla bla bla

Så hur kul var det att läsa liksom?

nej, no more dagens outfit.

Jag vill dock att ni uppmärksammar min fina röda kamera. Den är jag stolt över. 

Av Maria - 25 april 2008 17:02

Fick lön i dag, och jag kan inte hantera pengar som vanligt. Det är så ovanligt för mig att inte ha nån hyra att betala och få en hel del tusenlappar över bara till mig själv.

jag BORDE lägga undan en del nu när jag kan liksom. För när jag snart flyttar så blir jag fattiglapp igen. Men jag bara njuter fullkomligt av att under flera år levt på existensminimum ÄNTLIGEN kunna slösa lite. Köpa kläder, köpa dom dyra ciggen, bjuda på öl på krogen och kunna köpa presenter till dom jag tycker om.

Så jag är väldigt väldigt oansvarig med mina pengar.


I kväll blir det grillning och lite öl. Sen såklart "talang"  och godis hos sandra. Och i morron bär det av till malmö för att träffa chrille.Lite rödvin, lite öl. kanske lite guitarhero sen nånstans i dimman blir det utgång.


Av Maria - 24 april 2008 20:14

Jag är så trött på att bo i en liten stad, där man tvingas stöta på gamla ex och andra man helst inte vill stöta på hela jävla tiden. Att alla vet allt om alla. Och rykten om människor sprids på 1 dag ungefär.

Jag orkar knappt bry mig om allt jag har kallats i denna fitt-stan.

Fast med själva staden trivs jag ju så himla bra. Nära till havet, nära till skogen. Mysiga fik och lugnt på kvällarna. 

Så jag har nån sorts har-kärlek till sölvesborg.

Jag har slutat gå ut på stans enda krog för jävligt längesen. Där börjar man alltid bråka med nån, och stans kvinnliga befolkning verkar ha stora problem med mig. Jag fattar fortfarande inte varför. Jag har aldrig legat med nån annans pojkvän så vitt jag vet. Dock har jag helt naturligt lätt liksom att umgås med killar och va polare med dom, UTAN att det ligger nån sorts sex-tanke bakom.

Många tjejer verkar helt enkelt ha svårt för det.

Jag har alltid trivts bättre med killar, och håler stenhårt i dom tjejkompisar jag har. Som vet vem jag är, och känner mig utan och innan. 


Så jag står i valet och kvalet, ska jag verkligen flytta till lägenhet här igen, eller ska jag flytta nån helt annanstans?

Tänk den gudomligt sköna tanken att vara anonym i en stad. Jag kan gå ut på krogen och göra vad jag vill, för ingen känner mig eller behöver snacka om det. 

Men sen bor dom flesta personer jag tycker om här, jag vill inte lämna det heller.

Får nog ta mig en riktig funderare på det här. 

Av Maria - 23 april 2008 20:39

Och freja vill ju inte va sämre:

Av Maria - 23 april 2008 20:37

Sussi kan man hitta lite överallt:

Av Maria - 23 april 2008 19:40

Jobbat satan i dag med. fy fan vad pengar jag tjänar.

Var och köpte present till Axel sen. En mini-tröja och mini-byxor som inte passade i hop för fem öre. Lite rött, lite blått, lite grönt, och lite gult. och ett par mintgröna sockar på det. Men men jag försökte i alla fall!


Och jag nu har jag lägenhet på g, yes! Katarinas lillsyrra ska ut och resa ett bra tag och vill bli av med sin etta i stan lite snabbt och smidigt. Jag ska ha den!

Och den ligger på bottenplan, bra då kan jag ha katterna där med. Så nu ska jag jobba som inihelvete och få i hop lite pengar till ny soffa och nytt databord och grejer.

Mår finfint i dag, skönt!

Känns som jag går på speed, för att jag inte sover och sen håller i gång hela dagarna. Går det så går det!


Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards