Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Maria - 25 augusti 2009 21:31

Jag är nu uppe i 13 personer som jag blockar på Helgon.

Det finns många folk jag inte gillar. uppenbarligen. 

Av Maria - 25 augusti 2009 19:12

Jag tänkte jag skulle tipsa om 3 av mina favoritböcker:


1. "Tärningsspelaren" av Luke Rhinehart

Ola köpte denna till mig mig i pocketshop när jag var i sthlm och hälsade på honom för ett par år sen. Han sa jag skulle gilla den. och han hade rätt! i loved it!!

Jag fick själv för mig att kasta tärning om beslut i mitt liv efter att ha läst boken. originell,rolig och totalt underbar bok!


2. "Veronica bestämmer sig för att dö" av paulo coelho

 Jag fick nästan en ny livssyn efter att ha läst denna. kan rekommenderas till alla andra som också har självmordstankar.

Veronica försöker ta livet av sig med piller, men vaknar upp på sjukhuset. Men får meddelandet att hennes hjärta blev så illa åtgånget att hon trots det ändå bara har ett par veckor kvar att leva.

och jag vill inte avslöja för mkt av det snopna slutet, men det är underbart att läsa hur veronica får upp livslusten, endast av tanken på att hon har så lite tid kvar i livet. Ovh hon lever så mer intensivt än hon nånsin gjort under hela sitt liv.


3. "Gökboet" av Ken Kesey

 Jag läste ut boken i dag, och jag blev helt förälskad. vilken otroligt rolig och underhållande bok! Dom flesta har nog sett filmen, men inte jag. så den besällde jag illa kvickt på nätet i dag. och hoppas att den är minst lika bra som boken!


Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards