Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

söndag

Av Maria - 18 oktober 2009 17:22

Har börjat få rutin på träningen nu. varannan dag. 45 min spinning och 30 min situps. Nu ska Lyrica-fläsket bort!!

Dock gör min kedjerökning att allting blir mkt kämpigare, flåsar som en hund med astma varenda gång jag tränar. Men att sluta röka för tillfället, är inget som jag vill. alls.


I morron ska jag tandläkaren (hhuuuuu!!), jag är verkligen jätterädd för dom. men sina äckliga handskar, sug-grejer,vassa grejer som dom petar tänderna med och sprutor och annat läbbigt. plus att man ligger typ upp och ner. extremt obehagligt.

Fattig som jag är så får papps eller sandra skjutsa in mig, sen får jag tigga pengar till bussen hem. Efter tandläkaren ska jag fika med en kille från stan som jag aldrig sett innan. han är hitflyttad från Irland(coolt!), och har frågat flera gånger om jag vill dricka kaffe. så visst. alla snubbar här i stan som är över 25 och som man aldrig stött på innan, är värt att kolla in.


Mår i övrigt bättre än jag borde göra.  Det känns liksom som att det på nåt sätt varit nyttigt för mig. hela de här resan. att vara nere på bottens botten. Nu känns som att inget mera dåligt kan hända mig som jag skulle bli knäckt över. jag har lärt mig att klara mig ensam och lärt mig att ta mig i genom dagar när jag helst av allt bara velat lämna in.

jag känner mig stark, och känns som ingen eller inget kan såra mig eller få mig hysterisk, ledsen uppgiven. been there done that.

Nu är minsta grej som händer en ROLIG grej. man tar liksm inte nånting alls för givet. och jag är inte alls krävande.


inget dåligt som inte för nåt gott med sig. eller hur är det man säger?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 mars 2012 19:58


  Bläddrar bakåt i min blogg och blir ibland riktigt illa till mods. Läser om inlägg med droger, överdoser, rakblad och blod och sjukhus, PIVA, intensiven och en total ovilja att leva. Och inser en sak jag borde tänka på oftare, hur jävla långt ja...

Av Maria - 13 februari 2012 22:20


    Jag gick länge runt och tyckte att alla att män var rövhål. Mina erfarenheter sa detta till mig. Av dom 6 pojkvänner jag haft så har fanimej alla varit kompletta skitstövlar,psycho, manipulerande och stampade ner mig tills jag var absolut in...

Av Maria - 10 februari 2012 12:11


Jag är en sån som väldigt sällan får biverkningar av mediciner, ja förutom viktuppgången då. Men en rolig sak är att seroquel har som sällsynt biverkning "ökad sexlust", och så har även mirtrazapin. Och DOM är dom enda biverkningarna jag åkt på. På B...

Av Maria - 2 februari 2012 16:44


    Haft tele-tid med läkaren nu. Jag hann knappt säga något innan hon typ nästan skrek JAG SKRIVER INTE UT BENSO!!! eeehhh jag sa inte det heller? Hon frågade om jag ville bli inlagd. Jag sa nej, att om jag är inlagd kan jag inte knarka och...

Av Maria - 1 februari 2012 18:45


    Ibland saknar jag personen jag en gång VAR. Hon var så annorlunda. Hon hade så kul. Hon sparkade ångesten i röven och levde som morgondagen aldrig fanns. Hon hade aldrig tråkigt. Var hon rastlös, tog hon en spontant tåget till en annan sta...

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards