Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Maria - 3 mars 2008 21:10

Alltså jag MÅSTE verkligen fundera allvarligt på att sluta röka. Har typ fått astma eller nåt. Får så där jobbigt att andas ibland, som det sitter nåt i vägen i luftstrupen liksom.

Blir lite rädd faktiskt.

Sluta röka och börja äta nyttigt. Mitt nya motto.

Sådärja nu har jag det svart på vitt. 

Av Maria - 3 mars 2008 11:42

Men det är inte hela världen, för jag är ledig i dag! yey! Denna helgen har bara sagt TJOFF.

I fredags var jag och Rudi på festligheter hos Lene i bromölla, kul med lite nytt folk! Och i lördags var jag, camilla, cilla, susanne, frida och theresia på salavtores och käkade. Och jag och camilla drack rödvin och filosoferade. Väldigt nice!

Också har jag jobbat och slitit. Duktiga jag. Brände 2000 spänn i kristianstad i fredags bara så där. Men fick mkt för pengarna. 2 par jeans, 3 tröjor, en väska, strumpor och smink. Och jag var så givmild så sandra höll på att ramla i backen. Bjöd BÅDE på lunch och fika. Och plus att jag köpte tallrikar och koppar till pappsen med.  Jag är verkligen helt underbart skitdålig på att hålla i pengar. Ja ja, jag har slitit i hop vartenda öre, och jag var fan värd lite shopping.


Det är så skönt att inte ha en enda plan i dag. Ska bara vila upp mig, promenera lite, läsa, hälsa på mormor, kanske tvätta lite med.


Jag vägde mig i går, fick lite ångest faktiskt för första gången på länge över min vikt. Har gått upp 15 kilo nu sen i somras. Visserligen var jag underviktig innan, men jag vill verkligen inte bli överviktig heller. Måste dra ner lite på sockret, så att vikten håller sig här nu. Och inte äta så förbannat mycket godis. Jag har aldrig bantat i hela mitt liv, hur gör man???

men men får börja med lite långpromenader varje dag, så ska det nog bli bra!

Men det är som min psykolog säger, viktuppgång är ett tecken på att jag mår bra. Ska nog ha det i åtanke ändå. 

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards