Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

LÄGG NER FÖR FAN

Av Maria - 21 mars 2011 21:16

Men ÅÅÅHHHHA vad trött jag är på den här meningen : "alla mina hederligt och slisamt i hop jobbade skattepengar går bara till alla jävla drägg som går hemma och inte gör ett skit"

SERIÖST? tror ni verkligen att det är så??

Använder ni inte sjukhusvård? går ni aldrig till biblioteket? kör ni inte på vägarna byggda av skattepengar? skickar ni inte era barn till gratis skola?

Det är FÅ kronor som går till oss "drägg", ni ska inte tro att vi lever i lyxliv. faktum är vi knappt kan leva alls. och tror du inte i princip alla av oss HAR jobbat, KOMMER att jobba eller VILL jobba??

Man KAN inte gå på socialbidrag i flera flera år, det är en total omöjlighet. Man tvingas så småningom ut på praktik eller de jobb som finns.

Så sitt inte och tro att hälften av er jävla lön går till "såna som mig".

Ok?


tack.


fuckers

 
 
Ingen bild

Bobbe

22 mars 2011 08:28

Det som folk menar är nog inte bara att du får socialbidrag, bostadsbidrag etc. Den stora kostnaden är ju i form av läkarbesök, polis- och ambulansutryckningar, subventionerade mediciner - och vad tror du det kostar att ha en patient inlagd i flera veckor på "Avdelning 21"?

Jag förstår att ditt liv är jobbigt. Men jag förstår också att folk retar sig på att du klagar på att du har dåligt med pengar, för det är tyvärr så att du kostar samhället oerhörda summor just nu.

Maria

22 mars 2011 12:20

Nu var det ju dock inte MIG någon klagade på denna gången. Utan var bara en grej jag läste i en tidning.
Men när du uttrycker det så...TACK SÅ MYCKET VAD GLAD OCH UPPÅT JAG KÄNDE MIG NU!
VÄRLDEN ÄLSKAR MIG!

 
Ingen bild

Vampyren-Malin

22 mars 2011 20:49

Och allt jag har att säga till folk som uttrycker sej så dumt är då... "Det finns en särskild plats i helvetet för de som inte bryr sej om sina medmänniskor!"

(det är lätt att falla utanför...det kan de ju ta och tänka på. Idiot människor utan empati.)

Maria

22 mars 2011 22:19

Word!

 
Ingen bild

Kaj

23 mars 2011 17:37

Man väljer ju inte precis att må dåligt, gå på mediciner och vara inlagd på psyket bobbe...hur fan tänker folk egentligen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 mars 2012 19:58


  Bläddrar bakåt i min blogg och blir ibland riktigt illa till mods. Läser om inlägg med droger, överdoser, rakblad och blod och sjukhus, PIVA, intensiven och en total ovilja att leva. Och inser en sak jag borde tänka på oftare, hur jävla långt ja...

Av Maria - 13 februari 2012 22:20


    Jag gick länge runt och tyckte att alla att män var rövhål. Mina erfarenheter sa detta till mig. Av dom 6 pojkvänner jag haft så har fanimej alla varit kompletta skitstövlar,psycho, manipulerande och stampade ner mig tills jag var absolut in...

Av Maria - 10 februari 2012 12:11


Jag är en sån som väldigt sällan får biverkningar av mediciner, ja förutom viktuppgången då. Men en rolig sak är att seroquel har som sällsynt biverkning "ökad sexlust", och så har även mirtrazapin. Och DOM är dom enda biverkningarna jag åkt på. På B...

Av Maria - 2 februari 2012 16:44


    Haft tele-tid med läkaren nu. Jag hann knappt säga något innan hon typ nästan skrek JAG SKRIVER INTE UT BENSO!!! eeehhh jag sa inte det heller? Hon frågade om jag ville bli inlagd. Jag sa nej, att om jag är inlagd kan jag inte knarka och...

Av Maria - 1 februari 2012 18:45


    Ibland saknar jag personen jag en gång VAR. Hon var så annorlunda. Hon hade så kul. Hon sparkade ångesten i röven och levde som morgondagen aldrig fanns. Hon hade aldrig tråkigt. Var hon rastlös, tog hon en spontant tåget till en annan sta...

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards