Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Ropa inte hej...

Av Maria - 25 oktober 2010 11:13

Är mest i chocktillstånd.

Var precis hos socialen för ansöka om första bidraget, alltså för november månad. Fick en lapp med "AVSLAG".

Anledningen? att jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen för sent. dvs. att han bedömde att jag inte gjort mitt YTTERSTA för att klara mitt eget upphälle. Och NÄRFAAAAAN hjälpte arbetsförmedlingen en med sånt!!!??????? Jag klarar preeeeecis lika bra att söka jobb på egen hand.

Så nu sitter jag här. noll kronor på kontot. En hyra att betala, ett tomt kylskåp, en hungrig katt och får inga pengar på hela månaden.

Hans svar på det? ja det får du lösa själv, det kan vi tyvärr inte hjälpa dig med. du får låna pengar eller skaffa på annat vis.

När jag för första gången i mitt liv hamnar i skitsits, och förnedrar mig själv genom att söka hjälp från sammhället, när jag i hela mitt liv har kämpat för varenda krona, och när jag själv betalt åtskilliga tusenlappar i skatt, när jag ligger nere i rännstenen och skriker efter hjälp.

Då får jag ett avslag. Och min handläggare idiotförklarade i princip mig och nästan spottade på mig där han satt på sin höga tron utan en jävla antydning till medmänsklighet. för honom är jag bara en parasit.


Jag sitter mest i en dimma. vet inte vart jag ska ringa. vem jag ska vända mig till. vart jag ska ta vägen (med massa hantverkare i lägenheten som är så liten att jag inte kan stänga i mig och skrika och gråta nånstans).

Min kropp skriker efter en ångestdämpande, en baginbox rödvin, ett paket cigg, ett rakblad eller allra helst en hel burk sömntabletter.

Men har ingenting. 3 st fimpar i fickan som jag säkerligen kommer kedjeröka upp så fort jag kommit ut från biblioteket.

Jag är i princip utkastad på gatan av socialen. Jag lär inte få bli långvarig i min lägenhet om jag inte betalar hyra. och äta? vad i helvete ska jag ÄTA?? grus från gatan? löv från skogen?

Jag gick från att vara uppåt och kär och glad till att ramla ner i ett stort svart hål inom loppet av en halvtimme.

handfallen.

hjälp mig? någon?

 
 
Maria

Maria

25 oktober 2010 11:33

Alltså, detta är inte klokt!!!
Jag önskar jag kunde hjälpa dig, men jag sitter med lika mycket pengar själv.. eller, jag ligger minus med 5-siffrigt belopp.
Men du, inte rakblad!!

Kram

http://www.fenix.bloggplatsen.se

 
brtittis

brtittis

25 oktober 2010 11:41

Du har alltid en möjlighet att överklaga...
Ring socialnämnden.
ta kontakt med kyrkan (diakonen)..de kanske kan hjälpa med det yttersta/akuta.
Det var en nitisk socialtjänsteman du träffade på...be om att få en till träff, där du vill veta svart på vitt orsaken till avslaget, du ska ha det ordagrant, be sedan om namnet till hans chef...
En möjlighet är också att soc. kan låna dig till din hyra...än är det inte kört..du behöver bara att hitta styrkan att bli lite besvärlig.
Kram o Lycka till.

http://rittisfunderingar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

M

26 oktober 2010 10:02

Heter mannen på Soc Åke? Då förstår jag, för han är inte som han ska vara..Tycker om att sitta där och tro han är gud fader själv..Vet för min son har varit ute för honom...Kram från mig.

 
Ingen bild

M

26 oktober 2010 10:17

Grrr...Fan vad arg man kan bli när de gör så att en människa ska må dåligt igen när hon precis äntligen fått hopp om livet och ser en ljusning..Typiskt Soc i Sölvesborg..De ska väl vara till för att hjälpa och inte stjälpa människor...Så maktlös man känner sig när de gör så..Kram igen Maria

 
Ingen bild

"B"

14 november 2010 00:42

Sjukt som attan :// hur de håller på..

(Vet hur illa det känns, varit med om det i somras när jag inte fick stämpla en period(överklagade det). Utan hjälp från fam hade det inte gått)

 
Ingen bild

N

10 januari 2011 00:01

Jag är livrädd att få avslag. Har fått sjukers indragen sitter här med två barn o en katt. O det verkar inte va lätt att få hjälp därifrån! Jag har ingen att låna av. Dom hjälper ju inte folk utan stjälper! Skriv gärna o berätta hur det har gått//N

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 mars 2012 19:58


  Bläddrar bakåt i min blogg och blir ibland riktigt illa till mods. Läser om inlägg med droger, överdoser, rakblad och blod och sjukhus, PIVA, intensiven och en total ovilja att leva. Och inser en sak jag borde tänka på oftare, hur jävla långt ja...

Av Maria - 13 februari 2012 22:20


    Jag gick länge runt och tyckte att alla att män var rövhål. Mina erfarenheter sa detta till mig. Av dom 6 pojkvänner jag haft så har fanimej alla varit kompletta skitstövlar,psycho, manipulerande och stampade ner mig tills jag var absolut in...

Av Maria - 10 februari 2012 12:11


Jag är en sån som väldigt sällan får biverkningar av mediciner, ja förutom viktuppgången då. Men en rolig sak är att seroquel har som sällsynt biverkning "ökad sexlust", och så har även mirtrazapin. Och DOM är dom enda biverkningarna jag åkt på. På B...

Av Maria - 2 februari 2012 16:44


    Haft tele-tid med läkaren nu. Jag hann knappt säga något innan hon typ nästan skrek JAG SKRIVER INTE UT BENSO!!! eeehhh jag sa inte det heller? Hon frågade om jag ville bli inlagd. Jag sa nej, att om jag är inlagd kan jag inte knarka och...

Av Maria - 1 februari 2012 18:45


    Ibland saknar jag personen jag en gång VAR. Hon var så annorlunda. Hon hade så kul. Hon sparkade ångesten i röven och levde som morgondagen aldrig fanns. Hon hade aldrig tråkigt. Var hon rastlös, tog hon en spontant tåget till en annan sta...

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards