Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Något annorlunda

Av Maria - 11 januari 2011 15:54

Nu är väl min blogg lite väl tragisk och deprimerande, eller hur?

Så hur vore det om jag skulle lyfta fram lite POSITIVA saker i mitt liv i stället:


* Vikarieexpeditonen har ett ton med jobb som väntar, och har sagt att jag i princip kan få jobba heltid om jag vill börja jobba igen. och det är precis vad jag tänker göra. Massa pengar och rutiner tackar jag inte nej till. och dessutom få slippa socialen och arbetsförmedlingen.

* Jag har turen att ha träffat världens bästa pojkvän som skulle ta ner månen till mig om han kunde. det känns ovant, visste inte att pojkvänner kunde vara så snälla. han finns där dygnet runt för mig, och skulle aldrig göra mig illa eller vara otrogen. känns väldigt väldigt tryggt.

*Jag har en lägenhet som jag älskar, den passar mig perfekt och jag känner mig verkligen hemma där. och mina 2 små kissar som alltid kommer springande när jag kommer hem, och hoppar upp i sängen varje morron när jag vaknar gör att jag inte kan låta bli att småle.

*Jag har en familj som alltid ställer upp. det finns många som inte har nån kontakt alls med sin familj, och inte har någon att vända sig till när det händer nånting. sandra är alltid den första jag ringer till så fort det är nånting. och jag är så oerhört tacksam för att jag har så god kontakt med min familj.

* För en gångs skull väger jag precis lagom. varken för mkt eller för lite. lite lagom kurvig, precis som jag vill vara, och TRIVS faktiskt med min kropp.

* Jag har börjat läsa igen, vilket jag inte haft koncentration till på många månader, och jag hade glömt hur UNDERBART det är att fly in i böckernas värld. det gör mig lycklig.

* I kväll ska jag äta lyxig middag. wok och nudlar. och slippa käka smörgåsrån och kaffe som vanligt. ska bli så gott!

* Hittade hela boxen med pang i bygget här på bibblan, för 20 kr. så i kväll blir det myskväll.


nu räcker det väl ändå?

Mitt rykte som pessimist kan ju bli skadat.

 
 
Ingen bild

Gabriella

16 januari 2011 15:54

Vad härligt! Glad för din skull :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 mars 2012 19:58


  Bläddrar bakåt i min blogg och blir ibland riktigt illa till mods. Läser om inlägg med droger, överdoser, rakblad och blod och sjukhus, PIVA, intensiven och en total ovilja att leva. Och inser en sak jag borde tänka på oftare, hur jävla långt ja...

Av Maria - 13 februari 2012 22:20


    Jag gick länge runt och tyckte att alla att män var rövhål. Mina erfarenheter sa detta till mig. Av dom 6 pojkvänner jag haft så har fanimej alla varit kompletta skitstövlar,psycho, manipulerande och stampade ner mig tills jag var absolut in...

Av Maria - 10 februari 2012 12:11


Jag är en sån som väldigt sällan får biverkningar av mediciner, ja förutom viktuppgången då. Men en rolig sak är att seroquel har som sällsynt biverkning "ökad sexlust", och så har även mirtrazapin. Och DOM är dom enda biverkningarna jag åkt på. På B...

Av Maria - 2 februari 2012 16:44


    Haft tele-tid med läkaren nu. Jag hann knappt säga något innan hon typ nästan skrek JAG SKRIVER INTE UT BENSO!!! eeehhh jag sa inte det heller? Hon frågade om jag ville bli inlagd. Jag sa nej, att om jag är inlagd kan jag inte knarka och...

Av Maria - 1 februari 2012 18:45


    Ibland saknar jag personen jag en gång VAR. Hon var så annorlunda. Hon hade så kul. Hon sparkade ångesten i röven och levde som morgondagen aldrig fanns. Hon hade aldrig tråkigt. Var hon rastlös, tog hon en spontant tåget till en annan sta...

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards