Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

lovers/haters

Av Maria - 16 januari 2011 17:44

Herregud uppe på bloggtoppen på bloggplatsen. visserligen sist, men ändå. Tror dockatt hälften av dom som läser är sådana som retar sig på mig, eller gillar att vältra sig i andras olycka, eller måste ha någon att spy lite galla över när dom har tråkigt. Det har jag märkt på en del syrliga kommentarer som inkommit på senaste. Oftast är det folk som retar sig på att deras skattepengar ska gå till "en sån som mig", eller tycker jag borde ta tag i mitt liv för fan, eller att jag är för lat för att jobba, eller att jag är en idiot som bara söker uppmärksamhet och borde ta livet av mig osv osv.

Sådanaa kommentarer bekommer mig inte längre. jag är och har alltid varit brutal ärlig i denna bloggen och skrivit ingående om allt skit som hänt och hur det är att vara i psykisk obalans och om hur jag flippat ur och tagit droger och dessutom gjort flertalet sälvmordsförsök. och jag skäms inte ett dugg. detta är sanningen. om hur det kan gå när man går fel väg i livet. och förhoppningsvis vara ett varnande exempel för andra. och är inte förvånad ELLER förnärmad över kommentarer jag får. för jag vet vad det är för typ av människor som skrivit dom människor som inte är som jag. och så enkelt är det.

det är alltid svårt att förstå andra människors beteende och val, och det är så väldigt lätt att ha förutfattade meningar om människor man inte känner och det är alltid tillfredställande att trycka ner folk som beter sig på ett sätt som man själv tycker är olämpligt.

Men eftersom kommentarerna inte tillför bloggen nånting, eller ger mig nånting alls. bara samma gamla dravel, så publicerar jag inte dom. så ni kan ju bara ge upp? eller skicka ett mail så kan vi snacka på RIKTIGTom det som stör er. OK?


Dock har jag så väldigt väldigt många snälla och underbara läsare, och det är ER jag skriver för. ingen annan.

Men för att ge alla hatare svar på tal så kan jag säga:

jag börjar jobba igen på tisdag, och ska hädanefter tjäna mina EGNA pengar så ni behöver inte oroa er för att jag ska leva på era skattepengar, jag har slutat med droger så nu behöver ni inte tjaffsa om det heller längre, och jag kommer alltså hädanefter ha ett jobb, en lägenhet , en pojkvän och ordnad ekonomi så då faller jag ju in i normaliteten igen. till ERAN värld. till den accepterade världen, där jag är som alla andra. så det känns väl bra för er?

men vem ska ni nu tracka?

 
 
Per

Per

16 januari 2011 18:08

Grattis till jobbet! Vad är det för jobb du har fått?
Ha det bra såhär på slutet av helgen :)

http://www.techspot.se

 
Ingen bild

Linda din gamla barndomsvän.

16 januari 2011 18:30

Linda här...du vet, Daniels syrra...bodde i mjällby förr och vi lekte när våra föräldrar umgicks.

Bra sagt av dig!
Tänk att man måste va så jävla perfekt för o passa in i denna världen, vara som alla andra för och duga.

Jag tycker inte det låter bra dock att du försökt ta självmord, låter inget vidare alls.
Jag har svårt och förstå hur man kan vilja vara död liksom..ligga i en kista under marken och aldrig få se sina kära igen :-(

Jag är inte perfekt och jag kommer göra nånting nu i vår som sticker i många ögon..
Jag ska flytta till Göteborg och lämnar mina barn med sin pappa.
Kommer bara få träffa dem på lov, och vissa helger då de kan komma till mig några dagar. Jag åker o besöker dem ibland då jag är ledig med förstås.
Tror det kommer ordna sig i slutändan..inte bra för barn att bollas runt för mycket heller mellan föräldrarna. De behöver en fast punkt i livet.

 
Ingen bild

Madde

16 januari 2011 18:49

Oh Grattis till jobbet =) Var längesen nu, Hoppas allt är bra med både dej och Kaj..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 mars 2012 19:58


  Bläddrar bakåt i min blogg och blir ibland riktigt illa till mods. Läser om inlägg med droger, överdoser, rakblad och blod och sjukhus, PIVA, intensiven och en total ovilja att leva. Och inser en sak jag borde tänka på oftare, hur jävla långt ja...

Av Maria - 13 februari 2012 22:20


    Jag gick länge runt och tyckte att alla att män var rövhål. Mina erfarenheter sa detta till mig. Av dom 6 pojkvänner jag haft så har fanimej alla varit kompletta skitstövlar,psycho, manipulerande och stampade ner mig tills jag var absolut in...

Av Maria - 10 februari 2012 12:11


Jag är en sån som väldigt sällan får biverkningar av mediciner, ja förutom viktuppgången då. Men en rolig sak är att seroquel har som sällsynt biverkning "ökad sexlust", och så har även mirtrazapin. Och DOM är dom enda biverkningarna jag åkt på. På B...

Av Maria - 2 februari 2012 16:44


    Haft tele-tid med läkaren nu. Jag hann knappt säga något innan hon typ nästan skrek JAG SKRIVER INTE UT BENSO!!! eeehhh jag sa inte det heller? Hon frågade om jag ville bli inlagd. Jag sa nej, att om jag är inlagd kan jag inte knarka och...

Av Maria - 1 februari 2012 18:45


    Ibland saknar jag personen jag en gång VAR. Hon var så annorlunda. Hon hade så kul. Hon sparkade ångesten i röven och levde som morgondagen aldrig fanns. Hon hade aldrig tråkigt. Var hon rastlös, tog hon en spontant tåget till en annan sta...

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards