Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Galenskap

Av Maria - 10 mars 2011 19:21

Det som jag trodde skulle bli en snabb visit på sjukhuset verkar tyvärr bli väldigt mycket längre än så.

Andra veckan som inlagd, och ville skriva ut mig själv i går men det gick inte läkaren med på eftersom jag anses vara "en fara för mig själv" för tillfället. så antingen stannar jag kvar frivilligt eller så blir jag inlagd under LPT (tvångsvård).

Detta tog enormt hårt på mig. jag vantrivs på sjukhuset. medcinerna gör mig jättekonstig, och det mesta dom gör är att droga ner en med lugnande och sömnpiller i stället för att sitta och trösta en när man är ledsen.

Känner mig fängslad. som jag är i fängelse i stället för sjukhus. går mest runt i nån sorts dimma om dagarna. ska börja med bildterapi på måndag. låter mest tramsigt. och höja medicinen 200 mg till nästa vecka.

Jag kan inte sova där. ser saker som inte finns, hör någon som ropar och när jag vänder mig om är ingen där.

känner mig mer galen än nånsin.

Trodde det var menat att man skulle må BÄTTRE av att vara inlagd?

personalen brister i alla katagorier, alla vi som är inlagda är missnöjda. deprimerade. som zombies.


Har tjatat mig till en dagspermission , och är nu hos kaj. och mår genast mkt bättre. friskluft, frihet och känna att jag är en vanlig människa fortfarande.


för jag har börjat tappa allt begrepp om det.och tappa begreppet om allt annat med för den delen.



 
 
Ingen bild

a.b.

10 mars 2011 19:43

Fy...

 
Ingen bild

kusin Sarah

10 mars 2011 20:38

Låter verkligen inte kul Maria,
men det kommer bli mkt bättre, det är jag säker på, ta inte detta fel, men jag tycker det är skönt att du är inlagd, jag är orolig för dig och hoppas att du snart mår mycket bättre :) Säg till om du vill prata eller något.
puss och kram

 
Ingen bild

Den andra Kaj

10 mars 2011 21:47

Du kanske behöver just detta just nu. Tänk bara om allt leder till att du tillslut inte behöver känna efter hur du mår... Skulle inte det vara bra? Personalen däremot kunde ju förlita sig lite mindre på droger å mer på samtal och terapi. Jag hoppas att det här är rätt för dig. Kram

 
Ingen bild

amanda

11 mars 2011 16:43

jag väntar på sms eller samtal att du vill komma på fika/middag eller bara en cigg hos mig:) längesen vi sågs men jag finns här när och om du vill. massa kramar till dig o hoppas du snart kommer hem

 
Ingen bild

Gabriella

12 mars 2011 14:44

Tänker på dig och håller tummarna för din lycka!!! KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 mars 2012 19:58


  Bläddrar bakåt i min blogg och blir ibland riktigt illa till mods. Läser om inlägg med droger, överdoser, rakblad och blod och sjukhus, PIVA, intensiven och en total ovilja att leva. Och inser en sak jag borde tänka på oftare, hur jävla långt ja...

Av Maria - 13 februari 2012 22:20


    Jag gick länge runt och tyckte att alla att män var rövhål. Mina erfarenheter sa detta till mig. Av dom 6 pojkvänner jag haft så har fanimej alla varit kompletta skitstövlar,psycho, manipulerande och stampade ner mig tills jag var absolut in...

Av Maria - 10 februari 2012 12:11


Jag är en sån som väldigt sällan får biverkningar av mediciner, ja förutom viktuppgången då. Men en rolig sak är att seroquel har som sällsynt biverkning "ökad sexlust", och så har även mirtrazapin. Och DOM är dom enda biverkningarna jag åkt på. På B...

Av Maria - 2 februari 2012 16:44


    Haft tele-tid med läkaren nu. Jag hann knappt säga något innan hon typ nästan skrek JAG SKRIVER INTE UT BENSO!!! eeehhh jag sa inte det heller? Hon frågade om jag ville bli inlagd. Jag sa nej, att om jag är inlagd kan jag inte knarka och...

Av Maria - 1 februari 2012 18:45


    Ibland saknar jag personen jag en gång VAR. Hon var så annorlunda. Hon hade så kul. Hon sparkade ångesten i röven och levde som morgondagen aldrig fanns. Hon hade aldrig tråkigt. Var hon rastlös, tog hon en spontant tåget till en annan sta...

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards