Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Ibland undrar man...

Av Maria - 3 maj 2011 12:59

Tycker det börjar bli sjukt frustrerande att inte få RIKTIGA ångestdämpande utskrivna. Exempelvis sobril, xanor eller stesolid. I stället får jag bara theralen, lergigan eller atarax nuförtiden. Medel som har ungefär samma effekt som att svälja ett par lärkerol.

Och anledningen till att jag inte får annat utskrivet är för att de starkare medlen kan vara beroendeframkallande och de inte vill få på sitt samvete att jag blir pillerberoende. Fine.

MEN är det inte bättre att jag tar en xanor och blir lugn och somnar på soffan, i stället för att skära upp armarna gång på gång och åka in till akuten? Tänk vad pengar samhället hade sparat på mig då. Är det inte bättre att stoppa i min en tablett som FUNGERAR när jag får sån ångest så jag inte vet vart jag ska ta vägen?

Är det inte bättre att jag i så fall beroende av ett piller än att jag en dag skär för djupt eller att jag försöker ta livet av mig igen? Är inte mitt LIV mera värt?

Varför finns annars dessa bra ångestdämpande mediciner om dom vägrar skriva ut dom? VEM ska ta dom?

Nu funderar läkaren på att strypa mina imovane med, eftersom jag tagit dom ett tag mot sömnproblem, men att hon är rädd att jag ska bli beroende av dom eftersom jag tagit dom så länge nu. Så nu ska man inte få sova heller.

Tack. verkligen tack för all hjälp jag får av min läkare.

HON kan ha på samvetet nästa gång jag skär upp armen eller nästa gång jag går in en psykos eller nästa gång jag sitter uppe 3 nätter i rad för att jag inte kan sova och verkligheten börjar bli konstig och suddig och jag blir ännu mera galen.


Tack psykvården, för all hjälp. Ni är underbara. verkligen.

 
 
Ingen bild

Thine

3 maj 2011 13:26

Följer din blogg fina du. Psykvården är under ALL kritik. De sätter diagnoser hit o dit och sen tar dom inte ansvar för resterande. Stafettläkare hit & dit och där sitter man redan som en sårbar människa och ber om hjälp men får inte det man vill ha för ingen vill ta på sig ansvaret riktigt. Man hamnar "mellan stolarna" som det så "fint" heter. Nej fyfan. Fler borde göra uppror emot psykvården och dess fuktion för den suger riktigt hårt...!Stå på dej och BYT läkare!Kram/Thine

Maria

3 maj 2011 15:46

WORD!

kram på dig thine!

 
Maria

Maria

3 maj 2011 13:34

Jag undrar med det du säger, varför finns det medicin om de inte vill skriva ut det.
Jag undrar med, hur vettigt är det att säga åt mig att Ensam ta bussen till psyk efter att jag haft ångest, psykos och skurit både armar och ben?
Hur bra är det då att jag tar bussen. Ren idioti!

http://www.fenix.bloggplatsen.se

Maria

3 maj 2011 15:47

Det är helt SJUKT att dom inte fixar transport åt dig! Har dom sagt VARFÖR du ska ta bussen? vad är deras försvar till det???

 
Ingen bild

Jess

5 maj 2011 21:49

Hej. Nyss hittat din blogg o börjat följa den.
Tänkte bara fråga om du provat Lyrica, det är en ångestdämpande, den bästa jag ätit som inte är beroendeframallande. Den tar inte bort allt men vilken medicin gör det, men den tar bort topparna.Fråga din läkare om du får prov den.

Hoppas du mår bättre snart!
Stay strong!

Maria

5 maj 2011 23:15

Hej jess!
Jo jag gick på lyrica cirka ett år för ett tag sen. TYckte dom funkade jättebra o början, men hade tillslut ingen effekt på mig, plus att jag tyckte viktuppgången var alldeles för jobbig.
Men tackar för tipset ändå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 mars 2012 19:58


  Bläddrar bakåt i min blogg och blir ibland riktigt illa till mods. Läser om inlägg med droger, överdoser, rakblad och blod och sjukhus, PIVA, intensiven och en total ovilja att leva. Och inser en sak jag borde tänka på oftare, hur jävla långt ja...

Av Maria - 13 februari 2012 22:20


    Jag gick länge runt och tyckte att alla att män var rövhål. Mina erfarenheter sa detta till mig. Av dom 6 pojkvänner jag haft så har fanimej alla varit kompletta skitstövlar,psycho, manipulerande och stampade ner mig tills jag var absolut in...

Av Maria - 10 februari 2012 12:11


Jag är en sån som väldigt sällan får biverkningar av mediciner, ja förutom viktuppgången då. Men en rolig sak är att seroquel har som sällsynt biverkning "ökad sexlust", och så har även mirtrazapin. Och DOM är dom enda biverkningarna jag åkt på. På B...

Av Maria - 2 februari 2012 16:44


    Haft tele-tid med läkaren nu. Jag hann knappt säga något innan hon typ nästan skrek JAG SKRIVER INTE UT BENSO!!! eeehhh jag sa inte det heller? Hon frågade om jag ville bli inlagd. Jag sa nej, att om jag är inlagd kan jag inte knarka och...

Av Maria - 1 februari 2012 18:45


    Ibland saknar jag personen jag en gång VAR. Hon var så annorlunda. Hon hade så kul. Hon sparkade ångesten i röven och levde som morgondagen aldrig fanns. Hon hade aldrig tråkigt. Var hon rastlös, tog hon en spontant tåget till en annan sta...

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards