Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Världens enda oförstörda lycka

Av Maria - 9 maj 2011 22:15

 


Det måste vara den finaste ofördärvade lyckan i hela i världen, att få ett eget barn. En liten ny person som är gjord av dig och din parnters gener.

Längtan efter barn har funnits med mig några år, och i år fyller jag 30. Egentligen perfekra åldern för att skaffa barn. Jag har redan den perfekta pappan. MEN jag kommer aldrig kunna fundera ens på att skaffa ett barn förrens jag är stabil och frisk och kan sluta med alla starka mediciner som mitt foster skulle kunna ta skada av. Och jag måste vara psykiskt frisk, ha en bra ekonomi och helt komma till en dag då jag kan slänga alla mina mediciner och bara lvea det RIKTIGA livet.


Jag hatar egentligen svenssonliv. Det enda som lockar , med enorm styrka är att göra ett liv som som jag kommer ha en ofattbar kärlek till, och det kommer vara min/mina viktigaste pesoner här i livet för alltid. Hur stark är inte en sådan känsla? Och hur jävla mycket ger det inte till livet? EN HEL UNDERBARA MASSA mening, lycka och kanske skulle min ständiga existentiella svindel försvinna och mitt SKULLE få en riktig mening. Ett nytt liv som jag har ansvar för, som jag ska låta ha världens bästa barndom och älska gränslöst. DÄR snackar vi en vettig mening med livet.

Kanske jag äntligen skulle bli hel. Känna att jag har en uppgift/ en roll (att vara mamma)


Men jag blir väldigt nedslagen ändå. För gudarna vet när jag kan leva utan mediciner och överleva. Och jag är så rädd att MIN tid som mamma kommer att rinna ut i för hög ålder.

Men ingen ska hindra mig från att längta. Att en gång få gå där med magen själv i vädret. Och nogon senare skulle slänga sina knubbiga armar om mig och säga jag ääskar diiig mamma.


Detta är den största moroten jag har i mitt liv. Och fan ta den som ens försöker ta den i från mig.

 
 
Ingen bild

Gabriella

15 maj 2011 22:30

Ja, barn är livets mening! Finns inget bättre än att va gravid, föda fram lilla bebisen och sedan ÄLSKA den resten av sitt liv <3 Jag har 4 st döttrar :-) Hoppas din dröm en dag blir sann! KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 mars 2012 19:58


  Bläddrar bakåt i min blogg och blir ibland riktigt illa till mods. Läser om inlägg med droger, överdoser, rakblad och blod och sjukhus, PIVA, intensiven och en total ovilja att leva. Och inser en sak jag borde tänka på oftare, hur jävla långt ja...

Av Maria - 13 februari 2012 22:20


    Jag gick länge runt och tyckte att alla att män var rövhål. Mina erfarenheter sa detta till mig. Av dom 6 pojkvänner jag haft så har fanimej alla varit kompletta skitstövlar,psycho, manipulerande och stampade ner mig tills jag var absolut in...

Av Maria - 10 februari 2012 12:11


Jag är en sån som väldigt sällan får biverkningar av mediciner, ja förutom viktuppgången då. Men en rolig sak är att seroquel har som sällsynt biverkning "ökad sexlust", och så har även mirtrazapin. Och DOM är dom enda biverkningarna jag åkt på. På B...

Av Maria - 2 februari 2012 16:44


    Haft tele-tid med läkaren nu. Jag hann knappt säga något innan hon typ nästan skrek JAG SKRIVER INTE UT BENSO!!! eeehhh jag sa inte det heller? Hon frågade om jag ville bli inlagd. Jag sa nej, att om jag är inlagd kan jag inte knarka och...

Av Maria - 1 februari 2012 18:45


    Ibland saknar jag personen jag en gång VAR. Hon var så annorlunda. Hon hade så kul. Hon sparkade ångesten i röven och levde som morgondagen aldrig fanns. Hon hade aldrig tråkigt. Var hon rastlös, tog hon en spontant tåget till en annan sta...

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards