Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Dessa ständiga mediciner..

Av Maria - 11 maj 2011 12:16

Sen jag höjde dosen på seroqulen så känns det mer och mer som jag går in i nån slags bubbla. En bubbla där inga känslor finns. Blir mer och mer lik en robot i stället för människa. Den tar bort ALLT utom ångesten. Ständig magont oro nervositet, men får inget utlopp för den eftersom jag är så instängd i det här vadderade rummet. Går bara på som en mekanisk leksak, gör allt jag ska, äter när jag ska, sover när jag ska, utan nån som helst tanke bakom nånting.

Vet inte om jag vill fortsätta med den här medicinen. Känner inte igen mig själv längre. Och den hjälper ju ändå inte mot mitt största hot, ÅNGESTEN.

Sa detta till läkaren i måndags och sa att jag hellre vill gå på cipralex och lyrica som jag gjort innan, men hon vill jag ska fortsätta med seroqulen nån månad till innan jag kan säga att den inte fungerar. Hon ville till och med höja den 200 mg till.

Men jag vägrar. Jag vill inte vara den här själlösa roboten mera.

Och jag märker att jag börjat sluddra ibland när jag pratar, och mina ögon ser ständigt halvöppna, nästan sovande ut.


Om man bara kunde gå helt utan mediciner. Vara sitt rätta jag. Men det vågar jag inte. Fan vet vad som skulle hända då.


Nu ska denna roboten ner till stan och handla grejer till potatisgratäng, det blir lyxmat i dag.

 
 
Maria

Maria

11 maj 2011 14:06

Varför tog de bort din Lyrica?

http://www.fenix.bloggplatsen.se

Maria

11 maj 2011 15:46

Jag tog själv bort den, för när jag gått på den cirka 1 år så tappade den effekt plus att jag gick upp typ 10 kg....men jag mådde i alla fall bättre med dom än med den här medicinen. Funkar den bra på dig?

 
Maria

Maria

11 maj 2011 18:03

Jag tycker nog att den funkar! Hoppas bara man slipper gå upp i vikt!

http://www.fenix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

S.

21 maj 2011 16:08

Jag åt Seroquel i 2-3 år, slutade med den i Mars. Insåg att den gjorde mig helt avtrubbad och dålig. Gick upp jättemycket i vikt med, bara helt plötsligt utan att jag ändrat kosten eller något. Läste att den kan påverka metabolismen och sånt, och att man kan få diabetes! De har blivit stämda i USA på grund av det! Så nu satsar jag på behovsmediciner och ska kräva ordentlig vård istället. Piller bara dövar skiten, inget förändras egentligen tycker jag. :(

Maria

21 maj 2011 21:07

ja tragiskt men sant det du säger =/...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 mars 2012 19:58


  Bläddrar bakåt i min blogg och blir ibland riktigt illa till mods. Läser om inlägg med droger, överdoser, rakblad och blod och sjukhus, PIVA, intensiven och en total ovilja att leva. Och inser en sak jag borde tänka på oftare, hur jävla långt ja...

Av Maria - 13 februari 2012 22:20


    Jag gick länge runt och tyckte att alla att män var rövhål. Mina erfarenheter sa detta till mig. Av dom 6 pojkvänner jag haft så har fanimej alla varit kompletta skitstövlar,psycho, manipulerande och stampade ner mig tills jag var absolut in...

Av Maria - 10 februari 2012 12:11


Jag är en sån som väldigt sällan får biverkningar av mediciner, ja förutom viktuppgången då. Men en rolig sak är att seroquel har som sällsynt biverkning "ökad sexlust", och så har även mirtrazapin. Och DOM är dom enda biverkningarna jag åkt på. På B...

Av Maria - 2 februari 2012 16:44


    Haft tele-tid med läkaren nu. Jag hann knappt säga något innan hon typ nästan skrek JAG SKRIVER INTE UT BENSO!!! eeehhh jag sa inte det heller? Hon frågade om jag ville bli inlagd. Jag sa nej, att om jag är inlagd kan jag inte knarka och...

Av Maria - 1 februari 2012 18:45


    Ibland saknar jag personen jag en gång VAR. Hon var så annorlunda. Hon hade så kul. Hon sparkade ångesten i röven och levde som morgondagen aldrig fanns. Hon hade aldrig tråkigt. Var hon rastlös, tog hon en spontant tåget till en annan sta...

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards