Alla inlägg den 30 december 2010

Av Maria - 30 december 2010 15:42

Blir inte mkt skrivande här just nu. Datorn hemma vägrar funka och jag har i princip lagt av med att använda internet helt. Nån sorts befriande känsla ändå. Man kan göra massa andra saker i stället för att dega framför datorn hela kvällarna som jag gjorde innan. Är på bibblan och ska bulla upp med fler böcker, så jag har nåt att göra om nätterna.

I övrigt har jag så mkt på min att-göra-lista att allting bara blivit kaos och jag vet inte vart jag ska börja. så det slutar som vanligt med att jag får kortslutning och inte får nånting alls av dom viktiga sakerna att gjorda. Och eftersom jag TVUNGET skulle köpa julklappar till alla jag tycker om så har jag nog knappt råd att betala hyran denna månaden. och plus att jag handlat hemma massa mat och hygienartiklar så pengarna har bara försvunnit. Jag FATTAR inte hur soc menar att man ska klara sig på 5000, när man har en hyra på 3600 och massa andra räkningar, bland annat tvlicensen och studielånet och mobilräkning. och sen mat på det. hur går ekvationen i hop?

Visst att man inte ska leva i överflöd på socialbidrag, men man ska väl kunna leva MÄNSKLIGT?


Lever i nån sorts limbo. nån sorts förnekelse-stadie. jag ignorerar allt det svarta därinne och försöker göra mig själv helt blank. ingenting betyder nåt. ingenting känns viktigt. jag gör saker på rutin. städar, duschar, äter, går ärenden, går på tillställningar jag ska vara på. men jag gör ingenting med GLÄDJE. jag bara gör. eftersom jag inte vet nåt annat sätt att hantera situationen på.

Dock helt drogfri. inte ens smygblossat på en hasch-pipa. så lite duktig är jag allt.

Men jag vet liksom inte hur jag ska gå vidare? Allting står still. världen snurrar omkring mig men själv går jag i slowmotion.

jag kanske kan klara mig ett litet tag till på att vara så här. men jag tror att allt kommer brista snart och jag får ett sammanbrott igen. jag kan snart inte hålla alla demonerna inom mig längre. dom kommer tränga i genom huden på mig. och jag vet inget sätt att stoppa dom.


Nu ska jag upp till dennis och lämna cigg. och i morron blir det nyårsfirande med dom bästa.

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards