Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Maria - 14 juli 2011 12:52

Vet inte riktigt hur jag ska göra med min arm för att dölja på jobbet i dag. Försökte sätta massa plåster, men eftersom jag bara har hello kitty-plåster så tror jag nog det drar till sig uppmärksamhet till armen ännu mera. Försökte skrubba och rengöra så hårt att det gjorde ont för att det skulle synas mindre, men det resluterade bara i att såren började blöda igen. Rotade upp ett bandage för att linda runt armen och kanske kunde skylla på att jag cyklat omkull eller nåt? Eller så får jag helt enkelt låta det vara som det är, och så får dom glo på jobbet och förhoppningsvis vara så finkänsliga att dom inte frågar.

Gårdagens kväll blev kaotiskt. Jag har väntat på det. Allt kom på en gång, som vanligt. och blod-droppar över hela lägenheten påminner mig ännu mer. Min fina fina kaj hjälpte mig i genom det hela och det slutade inte med ambulansfärd som det brukar, utan jag tvingade mig själv i säng och hoppades att morrondagen skulle bli bättre.

Och jag mår bättre nu. Jag BEHÖVDE det där utloppet i går, i dag känns det lättare och tårarna är slut.

Det är bara den där jävla armen som är ett bekymmer. VILL verkligen inte att folk på jobbet ska se, ska veta hur jävla sjuk i huvudet jag är. Då kanske jag får sparken, vem vet.

Men jag tar djupa andetag och tar nya tag i dag. tänkte sjukanmäla mig, men fan heller att min sjuka hjärna ska få mig att inte tjäna pengar och fortsätta som vanligt.


Det brukar funka för mig. Att sopa under mattan, lägga upp ett falskt leende och fortsätta som ingenting hänt.

Ett tag i alla fall.

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards