Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Maria - 27 januari 2008 19:42

" Hej Pripps

Förra helgen så införskaffade jag fyra stycken lättöl från pripps, som planerad måltidsdryck. Till min middag drack jag upp samtliga lättöl. Konsekvenserna blev förödande. Jag blev så fruktansvärt berusad att jag slog sönder stora delar av min lägenhet och målade om mitt kök. Sedan sov jag i nästan nitton timmar.

Jag har druckit lättöl i nästan hela mitt vuxna liv och nåt liknande har aldrig hänt tidigare. Jag är övertygad om att förväxling skett så innehållet var betydligt starkare än lättöl, kanske innehöll förpackningarna starköl?

I vilket fall gör detta mig oerhört besviken på pripps och jag kräver härmed en förklaring från er sida. Som konsument blir man ju både arg och besviken.


eric ericsson"


Utdrag ur "Brev från samhället" av eric ericsson. Ni MÅSTE läsa den. jag dog av skratt. 

Av Maria - 27 januari 2008 13:35

vilket fint väder det är idag! Ska strax ut på en liten skogspromenad. Det var verkligen längesen jag mådde så bra som jag gör nu.Det är som att ha vaknat upp ur en lång tids dvala och helt plötsligt se hur färgerna kommer tillbaks igen.

Jag har verkligen varit allra längst ner i avgrunden och vänt. Jag trodde inte ett ord när läkaren sa efter mitt självmordsförsök att ALLA depressioner går att bota. Jag är ett levande bevis på det. Jag uppskattar dom "små" sakerna nu. Att någon säger nåt snällt, när jag hittar en peng i plånboken,när jag laddat ner massa bra musik, att umgås med vänner, att sitta i solen och ta en cigg, att se en bra film, att äta god mat jag gjort själv, få en kram från människor man tycker om.

Jag är säkert inte het frisk än, men jag är på så jävla god väg. Och ingen pengabrist, sketna killar och jobb-brist ska få hindra det.


Jag pratade med en av mina bästa killkompisar i går. Han släppte en sån bomb som jag fortfarande inte hämtat mig från. Han sa att han älskade mig. Att han inte kunde bara vara vän med mig längre. Vi har varit vänner i flera år! Och det kommer han med nu. Jag hoppas att han var full eller inte allas hade tänkt efter vad han sa.

Allting blev så konstigt nu. Han är ju en av mina bästa vänner, jag vill inte förlora det.... 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards