Alla inlägg den 1 april 2010

Av Maria - 1 april 2010 23:14

Vad kan egentligen en självmordbenägen människa säga till en annan självmordsbenägen människa? Jag försökte trösta så gott jag kunde, men det kändes så motsägelsefullt att JAG skulle säga hur underbart livet är, hur fel självmord är och att allt blir bra till slut.

jag undrar ju själv över precis samma saker.

jag fick bara ljuga massa.

hon är så näll och fin och bra...hon får bara inte tänka i såna banor!!

helt plötsligt förstår jag maktlösheten mina egna nära och kära har känt vid varje sälvmordsförsök och självmordsprat och min ovilja att leva. det är en fruktansvärd känsla.

Att känna att man måste säga precis dom rätta sakerna, att man tassar på tå och känner en klump i magen av oro över nånting som man inte har någon krontroll över.


Av Maria - 1 april 2010 12:16

Att det ska vara så himla svårt att få tag på folk!...försöker ringa till banken för at beställa tid till pappa för att ta det dära lånet...inget svar...försöker ringa till socialkontoret...inget svar...försöker ringa till bert...inget svar.

Ska prata med socialen om en lägenhet nämligen. Min kära Frida ska ju bli sambo i juli och lämnar då sin fiiina lägenhet här i krokås och jag vill HA DEN!!!!! Så jag tänkte om socialen kan hjälpa mig betala hyran tills jag får jobb igen, dom kan bara inte begära att en 28-åring ska tvingas bo hos sin pappa och småsyskon i et rum utan dörr och utan egen tv eller dator...det är fan inget värdigt liv för en vuxen kvinna helt enkelt.

och ja trvis som fisken i vattnet i krokås, och skulle så hemskt gärna vilja bo kvar. fast i en EGEN LÄGENHET. Hade varit så perfekt!!!


och på tal om jobb så pratade ja med min forne chef gunilla i går, har nu jobb juni,juli, augusti och hon skulle även försöka  fixa lite jobb till mig nu i april-maj också. kalas!


för övrigt är det en underbart fin vårdag och jag och sa sandra ska strax promenera upp till hörvik och hämta världens bästa axel hos dagmamman sen vidare ner till persson för at tigga ett par citodon av honom mot min för tillfället FRUKTANSVÄRDA nackont. har prövat både zonsalva, voltarensalva och ipren och alvedon, ingentng hjälper!! håller på att bli galen.

och inte ha man råd att gå till läkaren heller.

blöööö

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards