Alla inlägg under april 2010

Av Maria - 20 april 2010 21:30

I dag har varit en ganska mysig dag. Sandra skulle på möte så jag ställde upp och hämtade axel från dagmamman. Så vi gick nerom affären och köpte glass som han kladdade ner hela jackan med sen stannade vi på badstranden och gungade och kastade stenar i vattnet, eller axel kastade mest allt han hittade...grenar, gamla flaskor  och kolbitar från grillen som stod där. sen gick vi hem och kollade på barnprogram och drack saft och martin kom in en runda och roade axel lite s jag fick pusta  ut. han är energisk den där ungen!..:D


sen har jag tvättat och städat lite och tog en tur på motioncykeln och läst och pratat i telefon med Dea.


i morron har jag lite att göra. ringa socialen och be om bidrag till lägenhet och prata med jobbcoachen om vilken praktik jag ska ta. Dea ville jag skulle ha praktik hos dom för dom behöver en receptionist och tyckte dom kunde lära upp mig. och det kan ju vara lovande. men at jobba inom psyk känns med lockande. får se.


nu ska jag slappa lite in soffan. tjingeling!

Av Maria - 20 april 2010 16:06

 

Av Maria - 19 april 2010 13:54

Här är han, mitt lilla hjärta:


 

Av Maria - 17 april 2010 21:26

kan inte tänke er....jag har faktiskt en POJKVÄN. En underbar snäll omtänksam snygg kille.

helt lovely!...:D

Av Maria - 16 april 2010 13:11

helg igen!...dagarna går snabbt och jag är uppe i en rejäl uppsving och mår kanon!

sen kan det ju bero på en viss person också..;)


i dag har varit rätt slappt, druckit kaffe hos sandra, sen gick jag en runda och gick jag en runda och var inom affären och köpte cigg. så nu kan jag röka igen, inte haft några sen i går eftermiddag!


i kväll ska jag och A åka till kristianstad och hitta nåt trevligt ställe att äta på, sen blir det film och myyyyyys hela resten av kvällen!

ska börja försöka dra ner på festandet nu, blev lite rädd efter i lördags och känner att jag behöver lugna ner mig lite nu. man kan inte fly demonerna genom alkohol och bete sg om en fjortis. bättre att ta itu med allt i nyktert tillstånd.


nu ska jag fixa mackot och kaffe och mysa lite i solen med en bok. och längta tills i kväll.

Av Maria - 16 april 2010 13:10

 

Av Maria - 15 april 2010 10:07

Jag har träffat någon, mkt bra person. kan ni tänka er?


feels good man!..:D

Av Maria - 11 april 2010 19:33

Det blev ett mkt tråkigt slut på en väldigt rolig kväll i går.

jag och rudi var på topp och tåg tåget till kristianstad och gick till valvet för en öl och sen vidare till banken för att dansa röven av oss. hade jättekul och träffade många trevliga människor och en del söta pojkar.

Sen plötsligt i min snåla girighet över gratis saker tog jag en alldeles full öl som stod ensam vid ett bord vid satt vid och drack hälften av den.

10 minuter senare började bli alldles iskall och skakig och sen var det om en slöja drogs över mig och jag tuppade av brevid rudi när vi satt i en soffa. Det enda jag minns sen är att jag lemmarna bara domande av och jag kunde inte hålla mig uppe alls. och jag kunde bitvis höra vad rudi sa men kunde inte se nånting.

Sen när han märkte att nåt var väldigt fel, fick han ut mig därifrån...och jag lyckaades gå några steg innan jag ramlade i hop på gatan igen.

Sen hade tydlige polisen kommit fram för att hjälpa rudi och dom körde sen i väg oss till akuten. sen minns jag inte mkt förrens jag vaknade till en stund senare och dom höll på att ta blodtryck på mig och hade lagt mig i framstupa sidoläge. Dom hann inte ta något blodprov på mig eftersom jag hade extremt bråttom därifrån, hatar sjukhus!!...så jag stapplade upp och sköterskorna fick hämta rudi som var och pratade med pierre. och sen ville jag bara hem. så vi åkte. och sen släppte allting. jag grät som en idiot hela vägen hem och skakade och frös och kände mig dummast i världen som dricker nånting som stått obevakat på krogen, På akuten ahde dom sagt att det antagligen varit blodsockerfall, eller en så kallad "våldtäktsdrog". eftersom är effekten på dom är snabb, men går sedan över relativt snabbt igen. och jag vara borta i 1-1,5 timme.

men det kommer jag aldrig få reda på eftersom jag flydde blodprovet och dom kan ju inte tvinga en att vara kvar.

och JA jag var full, helt klart. MEN jag  hade bara druckit 2 öl och 1 shot inne på banken och det tuppar man knappast av av! jag har aldrig varit med om nåt liknande innan och jag är så glad att det var just rudi som var med mig. han skulle aldrig lämna mig i sticket. han bar på mig, höll mig i handen hela tiden, tröstade mig och när vi kom hem fixade han te till mig och pratade även emd min syster i telefon och sa att hon inte skulle oroa sig, att han skulle ta hand om mig!

älskade rudi-vännen.


I dag mår jag som en påse skit och har sån vidrig ångest över gårdagen. att jag var så jäävla dum i huvudet!! och det känns så läskigt att fundera på vad som skulle hänt om den där personen som drogat ölen fick tag i mig och släpade i väg mig och kunde göra PRECIS vad han ville.

usch. synd på en i övrigt så himla trevlig kväll.

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards