Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 7 januari 2010 20:45

Jag undrar när mina vinterstövlar som jag beställde från HM tänkt komma?

Börjar bli kallt att gå runt i sommar-gympaskor-med hål på ena hälen-och ena tån-dojjor.

I övrigt är jag enooormt sällskapssjuk fast jag bara varit ensam en timme eller så. Allting var mkt lättare när jag var osocial och bara ville roa mig själv. Nu vill jag vara med människor HELA TIDEN.


Anyhow, ska pyssla lite i kväll med grejr jag inte hunnit med. och i morron ska jag till stan, har tid på psyket sen måste jag till apoteket och systemet och så dära.

japp så spännande är mitt liv.

Av Maria - 7 januari 2010 20:30

Av Maria - 5 januari 2010 21:31

Jag trodde inte jag skulle märka en sån extrem skillnad på mig sälv utan cipralex, än med cipralex.

Det känns alldeles för tydligt. Jag får starka ångestattacker lite då och då som är så intensiva att jag får magont och mår illa. Har en mkt obekant känsla i kroppen, som jag inte alls känner igen. Det finns ingen annan beskrivning för den än helt enkelt..konstig.

Jag känner mig nervös och orolig fast det inte nödvändigtvis finns nåt att vara det för. Ja förstår nu verkligen varför det är sånt tjat att man ALDRIG ska sluta rakt av med psykofarmaka, utan trappa ner stegvis.


Eftersom cipralexen bedövat och begavt så många känslor i mig, så får jag nästan en chock nu när bedövningen liksom släpper och precis allting kommer upp till ytan igen.

Jag är helt plötsligt mitt "riktiga" jag igen, utan några som helst kemiska substanser i kroppen. så det här är alltså sån jag är?

tacka fan för att jag började med medicinen i första taget då.


i övrigt en helt ok dag dock. har fått massa saker gjorda. sen har jag hälsat på familjen holmström, och kidnappade axel en stund så vi gick ner till affären sen fikade vi och sen hjälpte jag dom utslitna småbarnsföräldrarna med att bada axel och så där...jag är en snel syster..:D

och i kväll ger jag blanka fan i att alla jag känner ska ut och festa. jag har huvudvärk och ångest och ska bara läsa "s/y glädjen" sörpla kaffe och säkert messa en del med.

Av Maria - 4 januari 2010 18:42

jahapp så var man hemma igen, gillar inte att vara hemma nuförtiden. eller ensam för den delen. Har varit ute i norje med Niclas sen i går. vi har lagat ASgod vegetarisk lasagne, druckit femhundra liter vin och kollat på 347 filmer.

mkt mkt trevligt.


Så fort jag är själv så börjar hjärnan krångla. då kommer alla bekymmrena fram igen som jag måste lösa. all ångest kryper fram genom huden och jag blir bara rastlös och uppstressad.

Pengarna börjar krångla igen, fast jag sparat som en idiot, kommer fram nya grejer som jag glömt betala HELA JÄVLA TIDEN.

Jag har sökt tusen jobb, och väntar på svar, det är en låååång väntan. Vill ha ett jobb NU NU NU!!!!

Och jag längtar mer än nånsin efter att få flytta. Jag saknar att pyssla in min EGEN lägenhet, inreda med in osmakliga smak som bara jag gillar, gå runt naken när jag vill och kunna bjuda hem folk till MITT!!!


osv osv...depressing bullshit. bla bla bla.

Av Maria - 3 januari 2010 12:36

Jag vet att jag är värdelös på att uppdatera nuförtiden.

Men jag har börjat vara lite aktiv i livet i stället..:D


kanske skriver nåt i morron eller så.

pöss!

Av Maria - 1 januari 2010 18:21

Orkar inte uppdatera i kväll, bara säga att jag lever och så.

och slänger in ett par bilder från festen i går i stället:

     

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards