Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Maria - 22 mars 2010 22:09

Mest hemma och slöar just nu, försöker ignorera värken i axeln så mkt det går. Men det molar och värker och hugger och jag blir snart knäpp. Det första jag ska göra när jag fått pengar är att köpa zon-salva på apoteket, så man kan koppla av lite i armen och kanske sova bättre med.

Gårdagen spenderades hos rud, vi hyrade två filmer "the box", och "trubbel i paradiset" och drack vin och fjantade oss till fem på moronen. Dock var ingen av filmerna särskilt bra, särskilt INTE "the box". Den var nog de konstigaste film jag sett, made no sense at all. men men. sov faktiskt hyffsat gott sen när vi väl lagt oss. tror sällskap, även av vänner, gör att jag är lugnare när jag ska sova.

Får väl skaffa en pojkvän då, bara för att kunna sova brevid nån varje natt.


Annars har jag ju försökt vända på mig själv lite. har som nytt motto att vara mer positiv och se möjligheter i stället för hinder. Det är sälvklart lättare sagt än gjort. men jag måste börja nånstans, och jag tror jag ridit ut den värsta stormen för den här gången. känner mig i alla fall aningens me rlättsinnig och bättre till mods.

Jag har fortfarande massa bekymmer som måste lösas, och jobbar på lösningar och kämpar på så gott jag bara kan.

det är extremt ansträngande att ändra ett tankesätt som funnits med en så pass länge. och jagf örväntar mig inte att det ska gå på en vecka, och att jag kommer bli världens mest glada och positiva person, bara så där. Men med små små myrsteg, lite i taget, så kanske jag helt plötsligt är där. där jag vill vara.

i tillståndet av harmoni och lycka.

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards