Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Here we go again..

Av Maria - 27 april 2011 17:45

Jahapp då har man spenderat natten på PIVA igen. Börjar snart känna mig hemma där och all personal känner igen mig och läkarna suckar säkert och tänker "HON igen".

Fick blackout i går eftermiddag, blev helt hysetriskt ledsen, skar sönder båda armarna, ringde till psykjouren och härjade och var allmänt helt borta i huvudet.

Syster kom som ett skott, men hon kunde inte lugna mig. Inte lätt med en hysterisk kvinna på 180 cm med rakblad i handen.

Ambulans kom. Färd till akuten för att plåstra i hop såren, sen vidare till PIVA.

Väl där fick jag två st tabletter mot psykos plus sömntablett och kunde till slut lugna mig och somna brevid min snarkande och fisande äckliga rumskompis.

Mådde bättre i dag, troligtvis på grund av haldolen jag fick och efter massa läkarsamtal och grejer kom vi fram till att det var ok att åka hem igen, som jag ville. Höjt dosen på seroquel till det dubbla och förhoppningsvis ska det hjälpa.

Är så jävla trött på det här så jag kan spy. Inget långärmat på hela sommaren tydligen för mig. Börjar bli jobbigt med folks blickar och frågor.


Är nu hemma efter världens längsta sjuktaxi-färd hem. Tog 3 timmar att åka från karlskrona till sölvesborg på grund av alla stopp och omvägar.

Har nu tvingat mig att duscha och ska strax börja torka blodfläckar och städa upp här. Och Kaj kommer om nån timme.

Är nog inte värt att jag är själv nu några dagar framåt.

Jag är så glad för alla människor omkring mig som ställer upp för mig, trots att jag känner mig som den jobbigaste skiten i hela världen.


Ni är guld värda.

 
 
Ingen bild

Kaj

27 april 2011 18:04

DU är guld värd! <3

 
Maria

Maria

27 april 2011 18:11

Fan Maria! Jag vet inte vad jag ska säga...
Min sjuka hjärna blir dock avundsjuk och hur Jävla normalt är det.
Hoppas seroquelhöjningen fungerar!
Kram

http://www.fenix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 mars 2012 19:58


  Bläddrar bakåt i min blogg och blir ibland riktigt illa till mods. Läser om inlägg med droger, överdoser, rakblad och blod och sjukhus, PIVA, intensiven och en total ovilja att leva. Och inser en sak jag borde tänka på oftare, hur jävla långt ja...

Av Maria - 13 februari 2012 22:20


    Jag gick länge runt och tyckte att alla att män var rövhål. Mina erfarenheter sa detta till mig. Av dom 6 pojkvänner jag haft så har fanimej alla varit kompletta skitstövlar,psycho, manipulerande och stampade ner mig tills jag var absolut in...

Av Maria - 10 februari 2012 12:11


Jag är en sån som väldigt sällan får biverkningar av mediciner, ja förutom viktuppgången då. Men en rolig sak är att seroquel har som sällsynt biverkning "ökad sexlust", och så har även mirtrazapin. Och DOM är dom enda biverkningarna jag åkt på. På B...

Av Maria - 2 februari 2012 16:44


    Haft tele-tid med läkaren nu. Jag hann knappt säga något innan hon typ nästan skrek JAG SKRIVER INTE UT BENSO!!! eeehhh jag sa inte det heller? Hon frågade om jag ville bli inlagd. Jag sa nej, att om jag är inlagd kan jag inte knarka och...

Av Maria - 1 februari 2012 18:45


    Ibland saknar jag personen jag en gång VAR. Hon var så annorlunda. Hon hade så kul. Hon sparkade ångesten i röven och levde som morgondagen aldrig fanns. Hon hade aldrig tråkigt. Var hon rastlös, tog hon en spontant tåget till en annan sta...

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards