Alla inlägg den 4 april 2011

Av Maria - 4 april 2011 15:46

 


Japp det ska jag tydligen börja med nu. Var på vuxenpsyk i dag och träffade min nya terapeut som är inriktad på just bildterapi och även KBT.

I dag ville jag inte börja måla, kände mig inte redo för det så vi bara pratade. Gick i genom hur det går till, och lite andra allmäna saker om hur jag mår just nu osv.

Dom tyckte att jag passar till att genomgå bildterapi eftersom jag känslomässigt är extremt inbunden och gör allt för att inte prata om hur jag mår, eller hur jag känner. Utan helst vill stoppa allt inom mig. Men nu är jag full, det får inte plats mer. och en del måste få komma ut nu. innan jag spricker.

Det känns läskigt, att blotta sig själv på det viset. Men är också kanske enda sättet jag kan få ut mina känslor så att nån annan kan hjälpa mig.

En gång i veckan ska vi ses, och i början ska hon ge mig olika teman att måla för att jag ska komma i gång typ "måla hur du känner dig i dag", sedan blir det mera fri målning, där jag förhoppningsvis ska får fram all skit jag förträngt långt långt i mig.

Vi ska även köra en del KBT för mina tvångssyndrom.

Hoppas det ska gå bra.

Det är alltid jobbigt och oroligt att börja med nåt nytt, men jag måste försöka göra NÅNTING åt mig själv och mitt mående.


och allt är till för att testat. Minst en gång.

Innan man kan ge upp.

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards