Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Maria - 3 mars 2009 20:20

I dag har jag en himla massa migrän. var faktiskt längesen jag hade det. och jag har inte saknat det precis.

 tror jag sov för mycket i natt, min hjärna är inte van vid det. jobb i morron med, bra för jag behöver varenda korvöre.

nu har till och med fule-ciggen gått upp till 40 spänn, och jag inser hur mycket jag än VILL fortsätta röka så har jag inte pengarna till det.

jag är så trött på att alltid ligga i ekonomisk kris. att aldrig känna att jag har det gott ställt. när jag hade lägenheter räckte inte studiebidraget till och när jag jobbade som städerska hade jag sämst lön. och nu när jag jobbar som timvikarie, det ska vi inte ens tala om. jag hade inte ens kunnat ha en halv lägenhet. utan dusch eller spis. och jag hade aldrig kunnat äta.

den dagen jag får fast jobb kommer vara den lyckligaste dagen i mitt liv. ger blanka fan i vad det är för jobb.

jag är så trött på att leva i en kappsäck. alla mina möbler och grejer är utspridda överallt.

jag vill ha en fast fot. nåt som jag kan kalla MITT hem.

jag vill inte alltid känna mig som en inneboende, en besökare, en snyltare.

och jag vill ha PENGAR. och inte få ångest när jag lägger hundra spänn på en utemiddag eller köper en öl på krogen. eller whatever.

få ett god damn LIV för fan!


oh well, har lånat lite böcker av sandra så nu är kvällen räddad. ska ringa ett par samtal med sen blir det säng innan ekorrhjulet börjar på nytt.



Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards