Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 24 mars 2009 21:12

Det allra värsta med att må så här är att jag inte ens kan njuta av de få BRA sakerna som finns. som att jag är kär till exempel. jag har redan börjat förebreda mig på när det går helvete och tar slut. i mina ögon är ett förhållande slut redan innan det börjat. lika bra att vara förebredd på det, för i MIN värld går allt åt helvete i slutändan.

jättebra inställning att gå in i ett förhållande med. sannerligen.

Att leva i nuet har jag ingen som heeelst aning om hur man gör.

jag gillar inte denna personen som ska vara jag. Jag skulle vilja krypa in i nån annas kropp och få någon annans hjärna på köpet. En glad hjärna, en hjärna som vill att kroppen ska leva.

Jag har ingen som helst lust med det här livet. det är kämpigt, motigt och jag förstår verkligen inte alls meningen med det.

En sjuk hjärna i en sjuk värld.

Det känns alldeles för länge att vänta 70 år med att dö.

Frågan är ju bara om döden är så mycket bättre?


det vet man inte förrens man provat.

Av Maria - 24 mars 2009 20:18

Jag mår inte så där himla bra faktiskt. jag är trött på människor. på att dom bara sviker och sårar. jag ska bli folkskygg igen. då slipper man såna problem.

och inga pengar ALLS har jag, och inget jobb. och jag blir snart alkis för jag måste dricka rödvin för att överhuvudtaget kunna sova om nätterna.


jag ska ENDAST umgås med sandra, josse och min sötnos kristoffer. alla andra kan dra åt helvete. ni vill mig bara illa. jag är lätt att utnyttja, tyvärr.

Jag ska bygga upp min mur igen. och innanför den ska jag krypa in i en bubbla där ingen kan komma åt mig. 

jag börjar bli svag igen. jag klarar inga besvikelser just nu.


ska röka och gråta lite.

kanske skriver senare. 

Av Maria - 20 mars 2009 20:55

Saknar min Stoffe.....

Av Maria - 20 mars 2009 20:43

Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva.

Av Maria - 19 mars 2009 19:38

Alltså jag MÅSTE fanimej gå och klippa mig. nu får min jag-ska-låta-håret-växa-för-jag-vill-vara-kvinnlig-och-kunna kunna kasta med håret-hur jävligt det än ser ut-period vara över.

När lönen kommer blir det Jennys klipphörna och page som gäller igen. det är visserligen hyffsat långt just nu. men helt slitet och risigt och inte ens plattång eller inpackning hjälper längre. 


jobb i morron. trevligt!

fast jag får ta 6-bussen från hörvik för Ola är sjuk. så det blir tiiidig morron. och troligtvis sen säng för mig i dag.

och på lördag blir det 31-årskalas. Sandra fyller 30(i dag) och Axel fyller 1 (nästa vecka). och min älskling Helen ska dit. yeeey!...undrar vad hon ska klaga på med mig denna gången?? hon hade ju sagt till sandra och ola att hon tyckte det var för jävligt att jag inte hade nåt körkort, att dom fick hålla på och "skjutsa runt på mig". hennes problem eller?....ehhh. nej.


jag börjar bli lite sugen på att sluta med mina lyckopiller. jag har käkat dom i snart två år nu. jag börjar bli nyfiken på hurdan jag är utan dom. jag saknar mina känslor. även dom jobbiga. jag saknar banala saker som att gråta till en film, vara förbannad över ingenting och slänga runt grejer och helt enkelt kunna KÄNNA saker. jag blir så avtrubbad med medicinen. i och med att jag är uppe i högsta dosen nu.

läkaren säger att jag ska sluta med dom när jag helt enkelt känner mig stabil och nöjd med livet. men hur vet man när man är det?

jag är bara livrädd att om jag slutar med pillrena så kanske depressionen kommer tilbaks i full kraft och jag kanske försöker ta livet av mig igen.

ja, jag vet inte.....får se.


pussar och kramar! 

Av Maria - 17 mars 2009 20:47

nej, nu står den här arbetslösheten mig upp i halsen. Det får va bra nu liksom. jobba ÄR min grej.

det finns mycket jag skulle vilja göra för att fördriva tiden nu när jag inte jobbar: köpa gymkort så jag kan börja träna på "riktigt", gå med i bokcirklar, simma, shoppa, gå på bio, åka runt och hälsa på mina utspridda vänner,kanske ta en resa utomlands,gå på museum och utställningar osv osv.

MEN allt detta kostar pengar!!!

och några såna har jag inte.

det är inte så himla lätt att underhålla sig på ett gratis sätt. i dag har jag: gått en lång promenad(gratis), fikat med sandra och catch up efter att inte setts på 3 dygn(gratis), läst(gratis), sovit(gratis), bakat kladdkaka(gratis), städat(gratis), kollat på film(gratis när man laddar ner) och röööökat(inte gratis).

men hur kul är det att beöva göra samma saker varje dag?

har inte ens råd att ta bussen till stan. och om 3 veckor börjar sandra jobba igen. vem ska jag då hänga med hela dagarna????

som tur väl är är josse med arbetslös, och hon kommer hem i morron.bra

den tjänsten jag sökte och som jag hoppats så mycket på hade hela 72 sökande. känns inte som man har så stor chans där faktiskt. kanske ska dra ut på praktik. då får man aktivitetsbidrag och plus att man får dagarna att gå på ett vettigt sätt.

jag har i alla fall sommarjobb, så man har nåt att se fram emot.

och i år blir det Sweden rock för första gången på ett tag, eftersom jag alltid lyckats jobba dom dagarna. IN FLAMES!!!!...YEEEEEYYY!!


Anyhow, det får va bra för i dag. nu ska jag tömma diskmaskinen och annat sånt där skoj.


so long folks!! 

Av Maria - 17 mars 2009 19:40

Jag saknar dig....


kom tillbaks!!!.....

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards