Alla inlägg under maj 2008

Av Maria - 14 maj 2008 15:34

Jahapp då har jag fått schema på jobbet igen. Börjar i morron. Jobba varannan helg och sånt trams. Så nu var min lilla semester slut. Nu jobbar jag konstant till september.

Jag ska verkligen inte klaga, fast fy fasiken vad skönt det har varit att jobba lite, ledig lite, ledig lite till, jobba nån dag till osv.

I dag har jag inte fått mkt gjort. Passat Axel medans sandra skulle duscha och dammsuga och lite sånt. Han sov så sött på min arm så jag kunde både kolla på tv och dricka kaffe. Min lilla gudson, tufft.

Tja, och sen gick jag en ganska oseriös runda, sen åt jag inte en utan TVÅ glassar och har inte ett uns dåligt samvete. Sen städade jag mitt place, ännu me oseriöst. Föste undan allt under sängen och resten slängde jag in i martins garderob. Han blir nog inte glad.

Och nu ska jag faktiskt grilla korv. Sojakååååv.

Jag är så sjukligt trött, hela tiden. Bara gäspar och ojar mig och somnar varenda jävla gång jag försöker se nåt på tvn eller sätter mig och ska läsa.

Måste vara biverkning från medicinen. Annars är det ju himla märkligt.

Av Maria - 13 maj 2008 22:54

Precis kommit hem från Alex. Vi har inte träffats på jättelänge, så vi tog en spontan-träff i dag. Och det bara slog mig, vi kommer kanske funka som vänner ändå. Vi tog en promenad och sen hyrade vi film. Jättetrevligt.

Jag tycker fortfarande om honom, men jag är inte KÄR i honom. Väldigt befriande känsla.

Jag vill ha kvar honom i mitt liv, men bara som en vän.

Vi fungerade inte som ett par, och kommer aldrig försöka det igen.


och nu dricker jag kaffe. Så här sent på kvällen. Jag kommer aldrig somna. Men det gör jag junte ändå. Så det spelar ju ingen roll.

Av Maria - 13 maj 2008 15:34

Hon som alltid har sprungit runt i skinnbrallor, färgat håret rött och tagit hand om både huset och trädgården själv. Nu sover hon mest, är bara skinn och ben och man känner knappt igen henne. Hon har börjat med den starka cellgiften nu, som man tappar håret av. Hon var och köpte en peruk häromdagen.

Hon som är min extramamma, sen mamma dog. Som alltid var pigg och glad, och körde hit och dit och bakade och hjälpte mig med att storstäda lägenheten och bära ut skräp. Nu gör hon verkligen ingenting. Jag vet inte när hon åt senast.Lever på kaffe och cigaretter. tar en miljon tabletter.

JÄVLA CANCERHELVETE!


Du får inte försvinna du med mormor. Mitt hjärta skulle brista helt då.

Älskade älskade mormor. 

Av Maria - 12 maj 2008 19:47

Av Maria - 12 maj 2008 19:33

Jobbat i dag, om dom frågade om jag ville börja gå på schema igen. Jag borde bli överlycklig, men just nu har jag inte så mkt lust att jobba. Har varit så skönt att kunna välja lite själv när man vill jobba eller inte. Har jag annat att göra än att jobba, svarar jag helt enkelt inte i telefonen.

Men det är ren idioti att tacka nej, så det kommer jag inte att göra.


Jag är på löjligt gott humör, och jag har lite anledningar. Men jag ska vara så hemlig att jag inte skriver det här. Kanske får ni veta det vid ett annat tillfälle. Vem vet?

Det är så underbart att må så här så jag kan inte ens beskriva det i ord. Efter lång lång tids dvala, har jag börjat leva upp. Rejält.

Nu ska jag upp till mormor och hämta smuggel-cigg som hon fixat. Säg inget farbror polisen please?

Av Maria - 11 maj 2008 20:15

Jag får ångest varje gång jag närmar mig sölvesborg igen. Jag fixar inte att bo här längre, vill inte. SKA SKA SKA flytta.


Kanonhelg, med kanonväder. Jag och chrille stekte i solen hela lördageftermiddagen och drack hundra öl. Sen party med uffe, och utgång till Hipp. Och i dag har vi trampat med båt genom hela malmö, och jag har bränt mig ännu mer i solen. Och det finns så mkt mer jag har att berätta, men jag vet att han läser detta. Så det stannar mellan honom och mig.

Jag är en dålig dålig människa, och är den mest oseriösa fittan i sverige.

Känns det som ibland.


En dusch och bakfylle-käk sen på det.

Hej! 


Av Maria - 9 maj 2008 09:32

Ja, jag tror det var en panikångest attack jag fick i går kväll. Har aldrig haft det innan. Hjärtat slog i 180, och jag fick svårt att få luft och satt ute på trappan och bölade om att jag var på väg att dö och att sandra skulle ringa ambulansen.

Det gick över efter en stund, men fruktansvärt obehagligt. Ska man behöva ha panikångest med nu? Ovanpå allt annat skit?? Nämen så skoj.


I da ska jag sitta ute och sola och läsa färdigt en bok, sen sticker jag till malmö som vanligt. Så ha en trevlig helg gott folk! 

Av Maria - 8 maj 2008 15:52

Ont om jobb denna veckan, ingen som vill bli sjuk tydligen. Jobbat till tolv bara. Sen var jag och köpte ett par nya träningsbyxor för det var hål på rumpan på dom andra, och mina familjemedlemmar började blir jävligt trötta på att tvingas se min röv hela tiden. Sen fikade jag med Cilla. Och köpte en ful tändare, med ett naket fruntimmer på (jag kollade inte innan jag köpte).


Så nu är jag hemma och dricker kaffe. och äter choklad. Jag tänker aldrig banta, ALDRIG. Föressten är det snyggt med lite former, så det så. Lite större tuttar, så hade det vatt perfekt.

Men men man kan inte få allt här i världen.

Det är så många som läser nu så jag börjar bli blyg. Vågar inte vara så personlig längre. Det var lättare förr när det var typ 30 besök om dagen. Men nu dräller besökare in här. Så kanske kanske blir det lite mera ytligt framöver. Sorry....

Om man skulle sola lite kanske. Eller promenad. Hmmm...beslutsångest.

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards