Alla inlägg under maj 2008

Av Maria - 2 maj 2008 13:39

Titta jag kan le! :

Av Maria - 2 maj 2008 10:53

Det har smygit sig på mig. En välbehaglig känsla. Mitt gamla jag som börjar komma tillbaka. Lever dagen från det jag gått upp tills jag går och lägger mig. Lagt av med den totalt onödiga oron. Lite små-lycklig nästan.

Det är förunderligt att man kan ändra sitt hela humör bara genom att TÄNKA annorlunda. Bort med allt det där negativa. Fylla hjärnan med positiva tankar.

Börjat vara social, engagera mig i saker. Börjat sova rätt så gott om nätterna till och med.

Jag håller så smått på att ändra hela min livstil, för jag tror det är det som krävs. Och visst kommer det att ta tid, det vet jag. Men jag har i alla fall börjat, och min vilja är tilbaks igen.

Min vilja att NJUTA av livet.


Nu ska jag till affären och inhandla cigg, sen ska jag packa min lilla ryggsäck och sen blir det malmö! 

Av Maria - 1 maj 2008 13:03

Inte hunnit blogga på några dagar, jobbat mkt och haft lite annat för mig. Nu ska jag i alla fall vara ledig några dagar. Ska till mitt andra hem malmö, och vara där till söndag.

Jag kommer nog flytta dit så småningom, trivs alldeles för bra därnere.

Och i går var det valborg ja. Min lillebror kom precis hem från gårdagens fest(som han inte ens fick gå på) , ramlade upp för trappan, spydde lite, fick hjälp med att få av sig brallorna så han kunde lägga sig i sängen, och han hade hittat ett askfat som han tagit hem till mig. Oh well, han kom i alla fall inte hem i polisbil denna gången.

Själv var jag vuxen, vi var hela familjen och grillade hos sandra, sen ner till brasan och pratade med lite annat vuxet folk och axel fick uppleva sin första valborg och tyckte väl inte det var så himla spännande. Sen hem igen och drack kaffe och chokladmousse. Hur trevligt som helst faktiskt!

Och jag drack bara EN öl, duktiga jag.


Jaha nu har han vaknat till liv däruppe igen, och spelar  så fönstrena skakar här. Fan vad han är jobbig ibland.

ja ja, i dag blir det till affären och köpa nåt gott, sen ska jag bara slappa hela dagen.  Promenera, film kanske, och blir jag för rastlös sticker jag väl in till Richard en runda. 

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards