Alla inlägg den 14 september 2008

Av Maria - 14 september 2008 20:07

jag har försökt ignorera det, trycka undan det, sopa det under mattan, låtsas som det inte händer att det inte finns.

Mormor kommer snart dö.

och det börjar gå upp för mig. alla säger att jag ska gå upp där oftare, att jag kommer att ångra mig sedan när hon inte finns mer. men den mormor som ligger i sängen däruppe är inte den mormor jag känt i hela mitt liv.

precis som att det inte kändes som mamma när hon var som sjukast.


för första gången sen jag föddes kommer vi med all säkerhet fira en jul nån annanstans än hos mormor.

jag  är jävligt ledsen i kväll, för att det hemska äntligen börjar gå upp för mig..


Av Maria - 14 september 2008 13:42

I dag fyller brorsan 17 så grattis grattis!


Blev ju en oväntad vändning på kvällen i går. var hos Niclas och vi var ute och käkade och kollade på nån kass trollkarl som uppträdde. fast med lite öl blev han ganska rolig ändå.

sen stack vi hem till niclas och jag blev bjuden på rödvin och blev så jävla dåsig så jag bestämde mig för att hem och sova.

Fick i stället sen på nåt sätt för mig att dra hem till D och kolla läget, men det slutade som vanligt. jag kommer strypa han en vacker dag.

sen mötte jag upp min gamla Rudi och vi stack till räkan och söp oss fulla med stans andra alkisar. jag som INTE skulle festa i går. totalt hopplös är jag.

så nu sitter jag här med gårdagens smink, hår åt alla håll, skabbiga glasögon och dricker saft som om jag hade betalt för det.


lite sömn i natt gör sig påmind och soffan ropar på mig med sin ljuva stämma.

bakis-söndag here i come! 



Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards