Alla inlägg under maj 2009

Av Maria - 23 maj 2009 23:47

I kväll har jag varit på bio-dejt. Vi såg "änglar och demoner". Den var helt ok, lite seg emellanåt. och jag satt brevid en kille som luktade skitäckligt (inte min dejt alltså).  och min dejt satt brevid ett par som hånglade hela filmen i genom. snacka om prestaionsångest. ha ha ha. nä skoja bara.

i alla fall ska vi ses igen, ut och åka motorcykel. me like. 


i övrigt har det hänt en jobbig sak faktiskt. en sak som har gjort mig mkt förvirrad och frustrerad. En person har berättat nånting som jag egentligen borde ha fattat. har jag varit blind eller!!! jag har väl helt enkelt förnekat det eller nåt.

jag hoppas fortfarande på att det bara var fyllesnack. han är ju en av mina bästa vänner!! fan med om det skiter sig. =(

jag kan tydligen inte ha killkompisar. vilket är ett jävla skit, för jag har så mkt roligare med killar än med tjejer. 


aja, nu ska jag dricka kaffe så här sent. så hej då sömn. i natt igen. men det gör inget jag ska ändå laga middag(hungrig som ett as, smällde min Gott och blandat på 10 minuter på bion) och greja med tvätt och så där. så jag har lite att göra i natt.



Av Maria - 22 maj 2009 22:03

Jag råkade aska min katt i ögat, såg inte att den stackarn satt under mig när jag rökte.

jag har jättedåligt samvete nu.



Av Maria - 22 maj 2009 21:43

Jag hjärta denna sången:

Av Maria - 20 maj 2009 18:55

Tack marie, äntligen en vettig kommentar. och ja, jag vet hur det är att förlora någon. En i min familj HAR dött. det är just därför jag kämpar för att min familj inte ska förlora en person till.

Men jag kan inte hjälpa vad jag känner.mina tankar lever eget liv ibland. och jag skriver det som faller mig in.

Jag förstår att man ska vara glad för att leva, och det är precis det jag försöker vara.


Men nog om det. nu har Rudi duchat färdigt och det är dags att bli full!

tjo!

Av Maria - 20 maj 2009 14:24

I dag blir det lite partaj!

Av Maria - 19 maj 2009 21:16

Ok jag vill bara klargöra vissa saker för okunniga personer. Jag har inte bett om att vara som jag är, jag tycker inte det är ett dugg roligt(!). Om jag hade tyckt det varit så hiiimla kul att vara deprimerad hade jag väl struntat i både mediciner och psykologer? verkar ju mest logiskt.

Jag hade gett allt för att vara en frisk person, som DU "marie" och ni andra som klagar på mig. och det är ju precis det jag kämpar för att bli. mitt MÅL är att bli glad, lycklig, tycka om livet, sluta prata om döden.

och det där med att söka uppmärksamhet. det allra sämsta sättet att söka uppmärksamhet på är att prata om döden och hur dåligt man mår. det har helt tvärtom effekt. folk blir rädda, vet inte vad de ska göra eller säga och drar sig undan från mig i stället. vill jag ha uppmärksamhet så dansar jag på baren på krogen i stället.

jag skriver denna bloggen mkt för min egen skull. som terapi. få ner mina känslor svart på vitt och se min egen utveckling. och när jag mår riktigt dåligt bläddrar jag tillbaks till de MÅNGA glada inlägg där jag mår bra. sånt ger mig hopp om livet!

och jag har fått en hel del läsare under året. många som jag har tight mail-kontakt med, och en del som jag träffat IRL. Så jag VET att många även uppskattar min blogg. så därför vill jag inte er andra här. kan ni inte bara acceptera det? hade man kunnat lösenordsskydda på bloggagratis så hade jag gjot det. men nu går inte det!


Att leva så här är inte mitt val. det är min hjärnas val. och jag är knappast ensam om att må som jag gör. Depression är en av sveriges största folksjukdomar. det är inget påhitt, inget trams, inget man VILL!!!


Och så var det med det. 

  


Av Maria - 19 maj 2009 20:13

Kära "Marie", du kan skicka hur många kommentarer som helst. jag kommer inte publicera dom ändå. Liksom alla andra kommentarer som jag tycker är heeelt onödiga.

så låt mig vara? ok? 

Av Maria - 19 maj 2009 18:17

Ok nu är jag trött på vissa spydiga kommentarer jag får hit och dit. EN GÅNG FÖR ALLA. Om man på NÅGOT sätt stör sig på mig, mitt tankesätt, tycker jag är sjuk i huvudet, löjlig, tramsig, söker uppmärksamhet BLA BLA BLA. SÅ LÄS FÖR FAN INTE MIN BLOGG DÅ!!!!!!!!!

Det är högst frivilligt att läsa en blogg. och detta är MIN blogg, jag kommer fortsätta skriva MINA tankar och MINA känslor. men jag vill INTE ha några skit kommentarer mer!!!....normala kommentarer är såklart välkomna.


så!...FATTAT?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards