Alla inlägg under maj 2009

Av Maria - 9 maj 2009 13:39

Var nyss i affären och skulle köpa lite cigg. Utanför affären satt två snorungar och käkade glass och drack läsk och såg allmänt dumma i huvudet ut.

När jag kom ut från affären så hade dom jävlarna slängt sina glasspapper och läskflaskor, med läsk kvar som rann ut i min cykelkorg. där min alldeles nytvättade jeansjacka låg. Fly förbannad blev jag och cyklade efter dom snabbt som fan och hittade dom på badstranden där som satt och gungade. stegade fram och slängde ut den ena ur gungan, tog tag den andra i jackan och lyfte upp honom och skrek en himla massa fula ord, sen slängde jag hans keps i vattnet. och knuffade ner den andra i sanden.

 Sen cyklade jag hem, och visslade lite under tiden.


sedärja, man ska aldrig reta upp ett psykfall. 

Av Maria - 7 maj 2009 19:36

Jag börjar känna att jag faktiskt dricker för mkt alkohol, för ofta. i går satt jag som en säck potatis på Rudis köksgolv och mumlade att han skulle "rädda mig", för jag fick sån ångest över mina alkis-tecken.

En hel flaska hemmagjord turkisk peppar försvann i går. och det märktes sen på natten kan jag säga. och sen var jag uppe på lasses mitt i natten för att träffa Fredrik en snabbis när han var på väg hem. jag gjorde säkert JÄTTEbra intryck.

eller ja, i och för sig så hörde han ju av sig igen dag. så så illa var det visst inte...:P det snackas om bastu i kväll med honom i Sölve. så kanske det kanske.

Men nu har jag gjort upp lite nya regler för mig själv. INGEN alkohol mitt i veckan. och ska jag dricka på helgen så får det fanimej vara med måtta. och antingen fredag eller lördag, inte båda dagarna. min lever kommer inte orka mer snart annars. plus alla medicinerna jag tar med. nej nu är det fan dags att jag skärper till mig!


köpte biljett till Sweden rock i går med, rudi MIN ÄNGEL betalade så länge. tills mina skattepengar kommer.

så kul ska det bli!...och ska bli grymt att se in flames och volbeat bland annat. och inte länge till är det heller. skoj skoj.


nej, om man skulle ta en duch. är ju inte så där oerhört fräsch för tillfället.


tjingeling

Av Maria - 5 maj 2009 22:06

jag mår fina fisken fortfarande, och det är så jävla underbart skönt. inte så att jag går runt på rosa moln hela tiden. utan jag är en helt vanlig normal tjej med normalt humör.

ska bara gå på kontroll på vuxenpsyk en gång i måanden, det får räcka sa jag bestämt när jag var där i dag. jag är trött på psyket, och undersökningar och att folk ska gräva i min hjärna.

just nu vill jag bara leva lite.

alla rakblad är slängda och josse tar hand om min medicin så jag inte ska kunna ta överdos.

det finns en nackdel jag blir SJUKT trött av lyrican, även om jag sovit en hel natt kan jag slumra en stund på eftermiddagen med för att jag helt enkelt inte kan stå på benen än mindre hålla ögonen öppna. men det blir väl bättre när kroppen vant sig mer.


i morron är det lill-lördag, och det betyder öl hos rudi. ska ta med mig "brainstorm" med. rolit spel det.

och i morron kommer även frrreeeedik hem!....så vi ska ses nu i veckan med. spinnande!

han är så söt det lilla livet.


anyhow, nu ska jag fortsätta tramsa på msn och webcamen, herrå! 


Av Maria - 3 maj 2009 20:48

Det är så skönt att andra folk märkt min förändring, att jag har ett helt nytt "skimmer" över mig. och att jag både ser och verkar vara vara mkt gladare och piggare.

är det min tur att få vara lite lycklig nu?


jag tänker njuta av varje timme, varje minut, varje sekund för fan!

det är så mkt i livet man går miste om när man är inne i det där svarta. 

och jag vill inte förspilla mer tid nu. medans jag fortfarande är ung! 

Av Maria - 3 maj 2009 19:55

Jag äääälskar hennes röst!

Av Maria - 2 maj 2009 20:09

Funderar på att skaffa löshår. här på bilden har jag lånat sarahs clip-ons. men skulle vilja göra det på riktigt när jag får pengar.

vad tycker ni? 

Av Maria - 2 maj 2009 19:55

Jag trodde inte jag skulle bry mig vad ni svarade på min omröstning, men det gjorde lite ont i hjärtat att många fler än jag trodde anser mig vara sjuk i huvudet, löjlig och negativ och en sån man inte vill möta en mörk kväll. Så för mitt eget självförtroendes skull så är omröstningen redan nerlagd.


Jag känner inte för att göra nånting vettigt alls i dag, så det är precis vad jag tänker göra med. jag ska ligga i nån omöjlig ställning på min säng, kolla på david lynch filmer och jobba på min framtida fetma.

har migrän-känning och troligtvis bryter det väl ut på allvar lagom till jag ska gå och lägga mig. blir kalla handdukar och en paket eeze i natt.

troligtvis beror det på all jävla rödvin som råkat rinna ner för min strupe den senaste veckan. rödvin och mörk choklad är döden för oss migränare.


i går hade jag frida och hennes söta lilla avkomma noah grill och tv-kväll. tycker det är sååå skönt att i alla ha en tjejkompis som också är singel. hon ska inte va med sin jävla pojkvän hela jävla tiden och vi har massor med tid för varandra och kan kräkas över mans-slältet så mkt vi bara vill.

det blir weird när nån av oss får pojkvän. vilket jag faktiskt önskar både henne och mig.

på tal om det så tycker jag att ett visst långhårigt snyggo ska masa sig hem från långväga jobb snart så vi kan mysa på hans soffa.

sånt är alltid trevligt.


Avslutningsvis....ni som röstade elakt på min omröstning är inte längre välkomna till in blogg. så FUCK OFF. ok?

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards