Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Maria - 17 maj 2010 22:10

OK, nu har ni möjlighetan att fråga ut mig. precis om vad som helst. med 200 läsare så känner jag att jag är skyldig er något.

fråga på...jag kommer svara på VARENDA fråga.

Av Maria - 17 maj 2010 21:13

Huvudet bara snurrar, och tankarna vimlar. jag är så förvirrad och uppe i varv och orolig och så många saker att ta in på en gång. vad sysslar jag med? varför är jag så dum mot mig själv hela tiden? varför tycker jag inte MITT liv är lika mkt värt som alla andras? varför försöker jag ta slut på det hela tiden? varför är JAG som JAG är?


Var på vuxenpsyk i dag och pratade min min läkare där , hon blev väldigt upprörd över att jag varit inlagd och jag var inne hos henne läääänge. hon fick mig att öppna mitt inre för en gångs skull...men bara lite lite..och väldigt försiktigt. jag berättade mkt som jag inte berättar för någon annan. hon var så bra och lyssande och fick mig att känna mig mindre galen utan bara inse at jag är sjuk. som en fysisk sjukdom fast den syns inte. hon tyckte inte jag benägen att jobba eller börja på praktik och sjukskrev mig tills sommarjobbet börjar. För jag SKA sommarjobba. jag BEHÖVER det.

sen gjorde hon så eftersom jag snart är utförsäkrad från alfakassan och kan få pengar från försäkringskassan i stället.

Sen tog hon bort cipralexen och satte in en ny antidepressiv medicin som är mer inriktad på ångest. plus at hon höjde dosen på lyriacn och plus att jag ska få nya, bättre sömntabletter.

MEN jag får inte ha hand om medicinerna själv, utan storasyster ska ha ansvar för som och bara dosera ut exakt så mkt jag ska ha och sen ha dom hemma i sitt hus så jag inte kan nå dom. eftersom jag överdoserar gång på gång  på gång.

och det känns faktiskt skönt. för nu KAN jag inte överdosera. och det känns skönt att inte ha det alternativet.

nu ska jag skärpa mig. försöka fokusera på det viktigaste. skaffa egen bostad som prio nummer ett nu. och när socialen får sjukintyget från socialen över hur dåligt jag mår så blir det nog fart på dom. hoppas jag.

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards