Alla inlägg den 7 december 2008

Av Maria - 7 december 2008 18:41

I dag har jag städat färdigt i slottet. skönt att ha det gjort. 500 spänn och en låda öl blev betalningen. men ölen ger jag bort till pappa och martin. som sagt. no more alkohol för mig tack.


ett visst mörker börja krypa över mig. en viss nedstämdhet. det händer för mkt omkring mig. för mkt som inte funkar. mycket som jag inte berättar här. för det är för privat, för känsligt.

och jag har gått in i min vanliga försvarsställning. apatin. jag stänger ute allt och alla. och stänger varenda känsla utanför min hjärna.

jag bedövar och gå in i mig själv.

för ett tag.

jag kan vara fruktansvärt iskall om jag bara vill. och jag kan ignorera personer och ringande telefon utan att blinka.


jag känner mig bara så liten. i en jättestor värld.

 jag orkar inte med några sammanbrott. någon hysteri.


nu trycker jag på off. 

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards