Alla inlägg den 28 december 2008

Av Maria - 28 december 2008 20:32

Sist jag var hos min psykolog så fick jag "hemläxa". jag skulle skriva ner så många saker jag kunde som var BRA med mig. både egenskapsmässigt och utseendemässigt. jag fann detta rätt så svårt faktiskt, men jag gjorde ett försök:


1. Jag är en väldigt bra lyssnare. engagerar mig alltid i hur andra mår och LYSSNAR verkligen när dom pratar

2. Jag är ödmjuk. har sällan förutfattade meningar om andra människor.

3. När jag tycker om någon är jag väldigt kärleksfull.

4. Jag har jobbat fram detta, men nuförtiden har jag blivit extremt bra på att sålla ut människor ur mitt liv som bara får mig att må dåligt. som bara tar men aldrig ger. jag kastar helt enkelt ut dom ur mitt liv. stenkallt.

5. Jag har hyffsad figur. varken för tjock eller för smal.

6. Jag bryr mig om min familj. dom betyder allt för mig.

7. Jag är bra på mitt jobb.

8. Mina ögon är helt ok, näsan med.

9. Jag är helt ok på att teckna, dock gör jag det sällan nuförtiden.

10. jag kan skriva dikter, när jag känner för det.


mer kom jag inte på. och det värsta är att min dålig-lista dock kunde blivit dubbelt så lång.


men det här är ändå en rätt bra grej att göra, och det rekkomenderar jag alla er med att göra!


nu blir det tack för i dag och jobb i morron.


tjosan! 

Av Maria - 28 december 2008 16:18

Vad tror ni hände när jag cyklade till affären i dag (på en cykel som för övrigt är skev och halvpunka på)?

jag slog omkull. på andra sidan denna gången. så nu är jag inte skadad i ena benet bara, utan BÅDA. och plus mina rivsår i ansiktet efter malte-fan.

jag ser verkligen misshandlad ut.

varför ska jag alltid ramla? varför ska jag alltid slå mig och skada mig?

jag skulle vilja vara en sån där vig ballerina som bara skuttar genom världen.

alternativt en gepard. 


nu ska jag och martin dricka kaffe och käka smörgåsrån. som jag så givmilt köpte till dom andra i affären.

sen köpte jag lyxglass. men den sate jag en stor lapp på "MARIAS!!!!! RÖR EJ FÖR I FAN!!!".


japp, hörs sen gullvipps! 

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards