Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Maria - 26 januari 2009 21:17

Okcså har vi ju josse. hon är varken skabbig eller sover bland skor. (tror jag?)

hon är bara allmänt söt och snällast.

och hon är nog enda i familjen jag kan se nån som helst likhet med. utseendemässigt.

jag är inte lika snäll som henne. 

Av Maria - 26 januari 2009 21:13

och Gabbe. han sover alltid på skorna, mitt i hallen. hur bekvämt kan det va?

mina converse var alldeles platta i morse.

men han är fin. finast i hela världen enligt mig.

som en ståtlig panter .

crazy catlady? jag?

äh 

Av Maria - 26 januari 2009 21:09

Alfons måste vara världens snyggaste katt.

men man får ha lite överseende. han är trots allt 16 år i år, och blind på ena ögat. och gör inte så mkt annat än äter,äter,äter. helst en gång i kvarten. och sover. på tvrums-mattan. så den inte ens går att dammsuga för han fäller som ett jävla såll.

och kan inte jama. han kurrar på nåt konstigt sätt. och han envisas med att halta med ena benet. men när han tror att man inte ser så leker han som en galning med nånting han hittat på golvet. så jag tror han fejkar den där haltningen, för att få mer mat.

han funnits med sen jag var 12 år.

och hur skabbig han än må vara. kommer jag bli dödligt ledsen när han dör.

lilla Affe. 

Av Maria - 26 januari 2009 16:58

I dag tog jag min nya röda väska på vift i stan. fikade, solade och lånade lite böcker och så där.

och jag slutar verkligen aldrig förvåna mig själv. jag flirtade med en kille bland bokhyllorna på bibblan. som i en film.

vi snackade lite böcker och så där. ch så såg jag att han hade en "tjejig" bok med rosa omslag och shit i famnen och frågade om han lånade böcker till sin flickvän också. nej, jag har ingen flickvän sa han och log. och på det smarta sättet fick jag reda på att han var singel. som en film. jag sa ju det.

anyhow, jag gled ut därifrån sen med aningen bättre självfötroende. människor borde flirta mer. det är trevligt.


på onsdag händer en ganska rolig grej. jag ska titta på brudklänningar. inte åt mig själv dock. och personen som ska ha den är än så länge hemlig för allmänheten. men jag ska också pröva brudklänningar har jag bestämt. glida runt i svindyra gräddbakelser och fantisera om att det är jag som ska gifta mig med mitt livs kärlek. det lär väl va enda gången i mitt liv som jag får titta på brudklänningar så.

jag ska i alla fall vara vara brudtärna. med sidenklänning och inbakad fläta i håret.

jag älskar verkligen bröllop!


dags för mat. hörs sen gullvippor. 

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards