Alla inlägg den 6 november 2008

Av Maria - 6 november 2008 19:42

En alldeles trevlig dag. jag och staffan var på stadshotellet och käkade thaimat, sen efter körde vi till nån jättefin skog utanför kristianstad med vattenbäckar och broar och shit och vandrade lite. skönt! sen åkte vi in till kristianstad och drack kaffe. sen har jag och josse varit inne hos sarre snyltat kaffe och pepparkakor. jag tog jättemånga.

mår bättre och bättre. är i alla fall på väg och rätt håll igen.

höga berg och djupa dalar. det är mitt liv. det gäller bara att härda ut dalarna och börja leva allt vad jag kan när jag kommer upp i bergen igen. för jag vet aldrig när jag ramlar ner nästa gång.

ibland tar det bara några dagar, ibland ett par veckor. och ibland har jag faktiskt hållt mig uppe i en månad i sträck.  det är dom perioderna som får mig att fortsätta leva överhuvudtaget.

men det jobbigaste är att jag vill SÅ mkt när jag är uppe. hinna med så mycket innan jag faller. jag blir nästan manisk. vill umgås så mkt som möjligt med mina vänner, gå på dom bästa festerna, handla upp alla mina pengar, och skratta tills jag gråter.

jag börjar bli mer och mer övertygad om att det inte är depression jag lider av utan manodepressivitet. psyket borde göra en ny bedömning på mig. kanske mediciner kan ändras. så att jag kan ligga på en "mellan-nivå" i stället för sjukt uppåt eller sjukt neråt. det är tärande både på kroppen och hjärnan att hastigt gå från det ena till det andra humöret. HELA TIDEN.

måste få nån ordning på det här.


och sist men inte minst vill säga att JOSSE du är den bästa lillasyster man kan ha. den finns ingen mer ödmjuk och snäll person än du. det finns ingen annan som gör en sån grej som att komma hem med en present en vanlig tisdag . som tänker på alla andra före dig själv. som kommer hem med frallor en söndagförmiddag. och jag tycker inte om att se dig sån här.

du är en underbar person. och syster.

jag brukar bara säga det på fyllan. men vet du vad. jag och alla vi andra i familjen älskar dig!


tihi. tjoflöjt i lingonskogen. jag är övertrött. men ska ändå ta sömntablett. för det är skönt att däcka.

läkemedelsmissbrukare jag?

ne ne ne 

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards