Alla inlägg den 26 november 2008

Av Maria - 26 november 2008 20:29

Damien rice- volcano

Av Maria - 26 november 2008 20:16

Så luktar man bebiskräk igen. jag som var nydsuchad och allt. alltså jag tycker jättemycket om barn. har inte alltid varit så förstjust i dom, men dom senaste åren har ju som jag berättat om innan min biologiska klocka börjat ticka lite smått.

MEN jag märker när jag passar andras barn hur skönt det är att "lämna tillbaks" dom sedan. när dom skriker, kräker och är griniga vad man än hittar på för att roa dom. så riktigt redo att skaffa egna är jag nog inte än. fast det är klart, det bli väl helt annorlunda när det handlar om att ta hand om sina egna barn.

men jag väntar nog 3-4 år till dock. fast sånt vet man aldrig. jag kan va på smällen nästa år så det är bara att ta det som det kommer.

för barn vill jag definitivt ha!

och jag vill inte bli en gammal morsa heller. om 3 år är jag tretti...sååå...tick tack tick tack....

men jag känner ingen panik eller så.


i dag när jag satt ute och rökte med en jobbarkompis så berättade hon en sak för mig när vi pratade om det där med att må psykiskt dåligt. hennes son tog livet av sig för 3 år sedan. NITTON år gammal. jag blev helt mållös. jag visste ju ingenting om det. och hon berättade hela historien, och jag kunde inte låta bli att börja gråta. och hon började gråta. hon berättade om hur hela hennes liv förändrats efter det och hon blir aldrig samma människa igen. och så många FRÅGOR hon aldrig kommer få några svar på.


jag kommer aldrig aldrig ALDRIG försöka ta livet av mig igen. hur tänkte jag???!!....lämna min familj, som dessutom redan förlorat en familjemedlem. jag skäms när jag tänker på vad jag gjorde.

att ta sitt liv är inget man själv far illa av. man bara försvinner. men ens anhöriga får leva med det resten av sina liv. och med frågan: vad kunde vi gjort för att förhindra det?

jag ska inte ljuga och säga att tanken inte slår mig fortfarande. det gör den då och då. men jag kommer aldrig gå så långt att jag går till verket.

nånsin igen. 

Av Maria - 26 november 2008 18:31

Trevligt att att få hälsa på en del av er....=)

det är Ni som gör bloggen. utan läsare kunde jag lika görna skriva dagbok med penna och papper.

just nu hinner jag dock inte dra nåt längre utlägg. ska slänga i mig ett par mackor, duscha, sen passa ett barn.

hör av mig senare


puss! 

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards