Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 26 januari 2009 21:13

och Gabbe. han sover alltid på skorna, mitt i hallen. hur bekvämt kan det va?

mina converse var alldeles platta i morse.

men han är fin. finast i hela världen enligt mig.

som en ståtlig panter .

crazy catlady? jag?

äh 

Av Maria - 26 januari 2009 21:09

Alfons måste vara världens snyggaste katt.

men man får ha lite överseende. han är trots allt 16 år i år, och blind på ena ögat. och gör inte så mkt annat än äter,äter,äter. helst en gång i kvarten. och sover. på tvrums-mattan. så den inte ens går att dammsuga för han fäller som ett jävla såll.

och kan inte jama. han kurrar på nåt konstigt sätt. och han envisas med att halta med ena benet. men när han tror att man inte ser så leker han som en galning med nånting han hittat på golvet. så jag tror han fejkar den där haltningen, för att få mer mat.

han funnits med sen jag var 12 år.

och hur skabbig han än må vara. kommer jag bli dödligt ledsen när han dör.

lilla Affe. 

Av Maria - 26 januari 2009 16:58

I dag tog jag min nya röda väska på vift i stan. fikade, solade och lånade lite böcker och så där.

och jag slutar verkligen aldrig förvåna mig själv. jag flirtade med en kille bland bokhyllorna på bibblan. som i en film.

vi snackade lite böcker och så där. ch så såg jag att han hade en "tjejig" bok med rosa omslag och shit i famnen och frågade om han lånade böcker till sin flickvän också. nej, jag har ingen flickvän sa han och log. och på det smarta sättet fick jag reda på att han var singel. som en film. jag sa ju det.

anyhow, jag gled ut därifrån sen med aningen bättre självfötroende. människor borde flirta mer. det är trevligt.


på onsdag händer en ganska rolig grej. jag ska titta på brudklänningar. inte åt mig själv dock. och personen som ska ha den är än så länge hemlig för allmänheten. men jag ska också pröva brudklänningar har jag bestämt. glida runt i svindyra gräddbakelser och fantisera om att det är jag som ska gifta mig med mitt livs kärlek. det lär väl va enda gången i mitt liv som jag får titta på brudklänningar så.

jag ska i alla fall vara vara brudtärna. med sidenklänning och inbakad fläta i håret.

jag älskar verkligen bröllop!


dags för mat. hörs sen gullvippor. 

Av Maria - 25 januari 2009 18:15

Nu är det tredje dagen i rad som jag försöker titta på "Sagan om ringen". jag orkar titta en kvart eller så sen måste jag stänga av den. de är ju såååå lång och tråkig.

men jag ger mig inte.

jag ska äntligen kunna säga till folk. JAA! god damn jag har sett den förbannande sagan om ringen.

jag är inget freak.

Av Maria - 25 januari 2009 15:31

Jag ska bygga ett hus i skogen, nere vid sjön nånstans. och där ska jag bo med mina katter. och mina två barn. tvillingar. Johannes och Julia. som jag fixat genom adoption eller insemation. för jag vill inte ha någon man.

och där ska jag försörja mig genom att skriva. krönikor till tidningar, novellsamlingar och böcker. och kanske jobba extra på ett sjukhus. på labbet, där jag får sticka folk.

och jag ska ha några stycken älskare som kommer och hälsar på då och då. som jag kan slänga ut när jag vill. och som inte kan ställa några krav på mig, utan bara kommer när jag har lust, och går när jag har lust.

och så ska jag börja odla saker. grönsaker. skulle gärna vilja försöka odla bananer också. för det är så gott.

och kanske ha ett par får eller en häst. också skulle det vara sol och fint väder hela tiden. och jag skulle inte ha några bekymmer i hela världen.

utan bara vara lycklig.


alla har vi drömmar. och det är min. skitsamma om den inte uppfylls. jag kan inte fortsätta leva, om jag inte kan drömma. 

Av Maria - 24 januari 2009 15:11

1. Åtminstone 2 personer i världen älskar Dig så mycket att de skulle dö för Din skull.

2. Åtminstone 15 personer älskar Dig på något sätt.

3. Den enda anledningen till att någon hatar Dig, är att de skulle vilja vara precis som Du.

4. Ett leende från Dig kan ge lycka till vem som helst, även om de inte känner Dig.

5. Varenda kväll tänker någon på Dig innan den somnar.

6. Du betyder allt för någon.

7. Om det inte vore för Dig, skulle någon inte leva nu.

8. Du är speciell och unik.

9. Någon som Du inte ens vet existerar, älskar Dig.

10. När Du gjort ditt livs största misstag, kommer det något gott ur detta också..

11. När Du tror att hela världen vänt ryggen åt Dig, titta en gång till, det är troligtvis Du som vänt världen ryggen.

12. När Du tror att Du inte har den minsta chans att få som Du vill, får Du det inte heller. Men om Du tror på Dig själv, får du Exakt som Du ville, förr eller senare.

13. Kom alltid ihåg komplimanger du fått, glöm alla otäcka gliringar.

14. Tala alltid om vad Du tycker om folk till dem. De mår mycket bättre, om de vet.

15. Om Du har en underbar bästa vän, ta Dig tid att låta vännen veta att denne är underbar.


Av Maria - 23 januari 2009 17:04

by the way så firar min blogg ett år i dag! så till spalten i höger här "för ett år sedan" kan man hädanefter läsa vad som hände samma datum för ett år sedan. lite rolig funktion.

Av Maria - 23 januari 2009 16:49

Jag har gått i min bubbla igen. för ett litet tag. tar en liten paus från livet, och återkommer förhoppningsvis om ett tag.

jag märker det tydligt på att jag tappat allt som helst intresse för det jag brukar tycka om. umgås med folk, gå på fest, skriva, läsa, ut och gå. jag vill verkligen ingenting. och koncentrerar mig på att i alla fall komma upp ur sängen, klä på mig och äta och såna där grundläggande behov.

det andra får vänta. jag måste först och främst få tillbaks livslusten någorlunda, innan jag sätter i gång och börjar leva igen.

jag skiter fullständigt i att det är helg. och att det brukar betyda fest för mig. skulle jag gå i väg nånstans så skulle det sluta med att jag gråter på toaletten, får panik och vill hem. och ingen kan hämta mig.

det är jobbigt det här stadiet. mellantinget. när man bara är.

levande död. jag må andas, men jag lever inte.


pappa gör grönsakssoppa. för min skull. snel pappa.

så jag ska tvinga i mig mat.

och kanske gå in till sandra lite och hänga på deras soffa. bara för att höra andra folk prata. utan att det krävs så mkt av mig.

vi hörs kanske sen mina lingon.

Presentation

Omröstning

Anser du dig själv vara lycklig?
 Ja, absolut!
 Nej, långt i från
 På god väg dit...
 Har gett upp..

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards